Propojení toho nejlepšího, co nabízí teorie a praxe leadershipu, obohacená o poznatky dalších disciplín a zkušenosti z praxe vedení lidí v českých podmínkách. To vše nabízí kniha renomované české autorky, PhDr. Michaely Tureckiové. Sama o své publikaci napsala: ''...základním cílem knihy není formulace vizí a poslání. Mnohem spíše se snaží dát faktický obsah dobře známé a dnes již zprofanované větě 'Lidé jsou naším největším bohatstvím?"
Michaela Tureckiová Knihy







Kompetence ve vzdělávání
- 159 stránek
- 6 hodin čtení
Publikace, opírající se o základy andragogiky a teorii rozvoje lidských zdrojů, se snaží zachytit problematiku kompetencí, respektive klíčových kompetencí, z komplexního a multidisciplinárního pohledu. Srozumitelně a přehledně vysvětluje, co jsou to kompetence a jakou úlohu v lidském životě hrají, jaký je jejich vztah k celoživotnímu vzdělávání, rozvoji a řízení lidských zdrojů. Snaží se vymezit smysl, obsah a poslání kompetencí. Autoři vycházejí z trendů evropské vzdělávací politiky i českých reálií, neboť kompetence se staly významnou součástí vzdělávací strategie ČR.
Předložená skripta se zaměřují na vysoce aktuální problematiku rozvoje kompetencí v pedagogických a andragogických situacích a v procesech personálního rozvoje. Problematika kompetencí přesáhla v dnešní době oblast odborných a vědeckých úvah a stala se součástí vzdělávací a sociální politiky na národní i nadnárodní úrovni. Zároveň se jedná o zásadní součást rozvoje lidských zdrojů. Seznámení studentů s pojmem kompetence, jeho genezí, možnostmi rozvíjení kompetencí, s významem kompetencí v současné vzdělávací a sociální politice a v mezinárodní diskuzi, především na úrovni dokumentů EU, považuji za nezbytnou součást andragogického studia. Zároveň lze vyzdvihnou vhodné didaktické zpracování textu, který vede studenty k samostatné práci i k zamyšlení se nad předloženým materiálem. Studijní cíle a klíčové pojmy jsou jasně definovány, text obsahuje kontrolní otázky a přiměřené množství povinné a doporučené literatury...
Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství
- 98 stránek
- 4 hodiny čtení
Za dobu, kterou strávili ve vedoucí funkci, mnozí ředitelé přehodnotili své silné a slabé stránky, změnili své cíle a řada z nich jistě čelí syndromu vyhoření. Jak tedy dál? Základem jakékoli manažerské či lídrovské činnosti – tedy i vedení školy – je podle autorek knihy sebeřízení. Publikace proto přináší nástroje, které mohou vedoucí pracovníci použít při volbě své nové pracovní cesty. Text, který se skládá ze tří kapitol, přibližuje tři podstatné oblasti sebeřízení – sebepoznání, práci s časem a problematiku stresu spolu se syndromem vyhoření. Teorii autorky doplňují poznatky ze současné praxe a četnými příklady a tématy k zamyšlení.
Základy managementu pro andragogy
- 74 stránek
- 3 hodiny čtení
Publikace vznikla v rámci projektu Zkvalitnění systému kombinované výuky na FF UP a inovace vybraných oborů v kombinované formě (CZ.1.07/2.2.00/28.0069). Určeno pro studijní obor andragogika v profilaci na personální management.
Organizační chování
- 132 stránek
- 5 hodin čtení