Knihobot

Zuzana Svobodová

    Příspěvky Josefa Zvěřiny a Oto Mádra k rozvoji teologie jako teologie výchovy
    Josef Zvěřina a teologie agapé
    Školní vzdělávání ve Francii
    Právo životního prostředí
    Pole slunečního býka
    Příběh o dvou ještěřičkách a slunci
    • 2024

      Josef Zvěřina a teologie agapé

      • 250 stránek
      • 9 hodin čtení

      Publikace s názvem Josef Zvěřina a teologie agapé přináší texty předních žáků tohoto největšího českého teologa 20. století a těch, kteří se zabývají teologií agapé už v dalších generacích české teologie. Tři hlavní tematické celky publikace postupně přinášejí vhled do života a díla Josefa Zvěřiny (1913–1990).

      Josef Zvěřina a teologie agapé
    • 2023

      Svobodný čas

      • 186 stránek
      • 7 hodin čtení

      Podtitul: Pedagogika volného času jako výchova ke svobodě. – Titul nahlíží na pedagogiku volného času cestou teologického, konkrétně křesťanského vnímání člověka. V souladu se zaměřením jednotlivých autorů jsou promýšleny a prezentovány různé cesty ke kontemplativnímu způsobu jednání a v souladu s pedagogikou volného času akcentovány především metody nedirektivní.

      Svobodný čas
    • 2023

      Být, poznat a milovat

      • 114 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Kniha nabízí ve formě rozhovoru otevření myšlenkového světa jednoho z největších myslitelů, Aurelia Augustina. Cílem však nebylo vytvořit jakýsi zábavný úvod k Augustinovi, ale cestou myšlenkového hledání, tázání, rozhovoru s reálným druhým Ty postupně zakoušet plody rozhovoru dvou autorek a vést k vždy podstatnějšímu dialogu s vnitřním Učitelem, skrze nějž může vstupovat Pravda do tohoto světa. Čtenář tak může sám ověřit, zda se skrze dialog s lidským partnerem učíme přijímat jinakost a poznávat nové perspektivy, zda je tak umožňována proměna, která patří k podstatné možnosti lidského života. Kniha je psána především pro čtenáře dosud neobeznámené s Augustinovým životem a dílem. Klade také otázku po podstatě fenoménu toho, co staří Řekové nazývali paideia a co je výchovou, znamenající kultivaci skrze dialog, který nás otevírá svobodě a odpovědnosti.

      Být, poznat a milovat
    • 2022

      Svoboda z dialogu 7/2022

      Dílo Radima Palouše v rozhovoru s vybranými filosofy a teology výchovy

      • 102 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Vybraní filozofové a teologové výchovy v textu rozebírají dílo českého filozofa Radima Palouše, a to v kontextu problematiky výchovy, svobody a dialogu.

      Svoboda z dialogu 7/2022
    • 2022

      Učebnice Praktická cvičení z buněčné biologie slouží současně jako učební materiál a pracovní sešit v jednom. V každé kapitole je nejprve teoretická část, týkající se probíraného tématu, a v druhé, praktické části jsou úkoly, které student plní samostatně či ve skupině. Teoretická část obsahuje pouze vybraná témata a pojmy přímo spojené s řešenými úkoly, neklade si za cíl teoreticky obsáhnout celé téma. V textu se vyskytují QR kódy, které doplňují vysvětlení probírané látky o videa. V praktické části se studenti seznámí se světelným mikroskopem a osvojí si základní práci s ním. Prováděním úkolů si studenti procvičí přípravu nativních preparátů a správné pozorování trvalých preparátů, jež jsou živočišného (beraní erytrocyty, epiteliální buňky sliznice úst, buněčnou kulturu HeLa, trepku velkou, octomilku) či rostlinného původu (kořínek cibule). Studenti do učebnice zaznamenávají a kreslí výsledky svých pozorování, sepisují závěr a zpracovávají odpovědi na teoretické otázky.

      Praktická cvičení z buněčné biologie
    • 2021

      Česko-slovenský dialog dvou vyučujících, které se zabývají filosofií, teologií a pedagogikou. Cílem rozpravy je vstoupit do živé školy myšlení, kterou založil český filosof Radim Palouš (1924-2015), a znovu se vracet k tématům, která otevíral ve svých dílech. Rozhovor se vydává na cestu hledání moudrosti nasloucháním slovům i Slovu, vnímáním a recepcí zkušenosti, skrze rozum i intuici, dialog i přijímání ve ztišení. Nahlíží do světa týkajícího se všech, kteří jsou žáky, studenty, vychovateli, učiteli, pedagogy - hledající, toužící i čelící nepochopení. Je pozváním k promýšlení lidského života s pokorou i s vědomím lidské odpovědnosti, v naději, že úsilí hledat dobro, pravdu a krásu souvisí s úlohou lidsky obstát.

      Mezi filosofií a teologií výchovy
    • 2021

      Krize jako příležitost

      • 107 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Autorky předkládají publikaci rozdělenou do tří částí: Před (co můžeme udělat pro předcházení krizi), Při (Jak vzniklou krizi řešit) a Po (Jak se z krize poučit).

      Krize jako příležitost
    • 2021

      Knížka o sourozencích a lásce mámy k dětem vypráví příběh o dvou ještěřičkách, který pocítíte až v duši. Inspiruje děti podívat se do svého srdíčka, pojmenovat vlastní pocity, pochopit je a přijmout. A tak poznat sebe samé. Bratr a sestra, Lolo a Lili, si myslí, že sluníčka, které velmi milují, mají málo. Přemýšlejí nad tím, jestli se sluníčko vrátí, když se na chvíli ztratí za mraky, a na koho vlastně svítí víc. Vydají se na výlet, aby našli místo, kde slunce svítí nejvíc. Objeví však něco velmi důležitého. Nakladatelská anotace.

      Příběh o dvou ještěřičkách a slunci