Knihobot

Otto Eibl

    Otto Eibl
    Krajské volby 2008
    Marketing politických kampaní
    Krajské volby 2016
    Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017
    Teorie a metody politického marketingu
    Volební komplexy zemí V4: Studie k pojetí víceúrovňového volebního prostoru
    • Utváření nové politologické perspektivy výzkumu prostorově-institucionálních aspektů volebního chování a stranické soutěže ve víceúrovňových uspořádáních, tj. v soustavách s více než jednou úrovní vládnutí a reprezentace, představuje v soudobé politologii výzvu mimořádného významu. Tato kniha představuje originální příspěvek české provenience ke studiu více­úrovňového volebního chování a stranicko-volební soutěže v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku, a to k takovému druhu studia, jež respektuje prostorovou členitost politických systémů a snaží se brát patřičně v úvahu jak horizontální (vnitroúrovňové), tak vertikální (meziúrovňové) vazby a rysy volebních a stranických fenoménů a procesů. Na rozdíl od tradičního rigidního úhlu pohledu, v jehož rámci nebylo možné představit si víceúrovňové systémy jinak než jako přísně hierarchická, stupňovitá uspořádání, vycházejí autoři z otevřeného pojetí komplexů volebních úrovní, umožňujícího nový pohled na vazby a interakce volebních i stranických procesů a jevů. Klíčovými znaky publikace jsou snaha o inovaci pojmového aparátu a důraz kladený na nepředpojatost a otevřenost uplatňované badatelské perspektivy. Knihu lze chápat jako základní příspěvek k rozsáhlému a dynamicky se rozvíjejícímu tématu.

      Volební komplexy zemí V4: Studie k pojetí víceúrovňového volebního prostoru
    • První ucelená publikace poskytující vyčerpávající přehled o nejrelevantnějších konceptech politického marketingu. Čtenář se ve třech tematických blocích seznamuje s teoretickými a metodologickými základy disciplíny, s praktickými aspekty přítomnosti marketingu v politice a s problematikou politické komunikace. Publikace na konkrétních příkladech z reálného prostředí politických kampaní (mj. z prostředí České republiky) ukazuje, že „praktický" politický marketing a jeho akademická reflexe nejsou na sobě nezávislé disciplíny, ale že existují v symbiotickém vztahu. Své si tedy v knize najdou jak studenti politického marketingu, tak odborníci, kteří jsou s praktickou stránkou disciplíny v každodenním kontaktu.

      Teorie a metody politického marketingu
    • Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017

      • 268 stránek
      • 10 hodin čtení
      4,0(1)Ohodnotit

      Těsně po volbách v roce 2017 obletěl republiku videozáznam tiskové konference, při které Andrej Babiš, vítěz voleb, volá na pódium Marka Prchala, svého muže číslo jedna na komunikaci na sociálních sítích. Euforický Babiš viditelně zaskočeného Prchala políbil na čelo a veřejně mu tak připsal nemalou část kreditu za volební výsledek („…a samozřejmě náš největší guru [Mára] To je on! Génius sociálních sítí!”). Ačkoliv Babiš dlouhodobě odmítá, že by byl produktem marketingu, toto jeho gesto může být chápáno právě jako přiznání, že pro úspěch v politice je třeba odvádět dobrou práci v oblasti marketingu a komunikace. Kniha nabízí analýzu událostí, které těmto volbám předcházely a které je provázely. Své ohlédnutí autoři začínají připomenutím milníků, které v politickém životě byly určující v období 2013–2017. Po této úvodní rekapitulaci už svoji pozornost soustředí na volby a s nimi spojené charakteristiky. Postupně analyzují samotné volební výsledky, kandidátní listiny a volební programy. Nezapomínají samozřejmě ani na volební kampaně, jimž je věnována podstatná část knihy. V samotném závěru kniha nabízí pohled do alternativních realit a odpovídá na otázku, jak by složení Poslanecké sněmovny vypadalo, kdyby byl užit jiný volební systém či pravidla pro rozdělování mandátů.

      Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017
    • Krajské volby 2016

      • 280 stránek
      • 10 hodin čtení

      Krajské volby v České republice vykazují několik stálých charakteristik: Malý zájem voličů, dominují jim celostátní strany a na krajské úrovni dochází k výrazné kumulaci mandátů. Všechny tyto znaky si udržely i volby v roce 2016. Minimálně v jednom aspektu přinesly ale novinku. Zatímco se v minulosti z vítězství těšila některá z centrálně opozičních stran, tyto volby vyhrál člen vládní koalice. Podpora pro zbylé vládní členy stagnovala, nebo se začala přímo propadat. Výsledky krajských voleb v roce 2016 tak do určité míry naznačily trend, kam se bude ubírat podpora pro jednotlivé strany ve volbách do PSP ČR, které se konaly o rok později. Kniha vychází z logiky krajského uspořádání České republiky, jednotlivé kapitoly přináší analýzu volební soutěže v každém z krajů. Autoři se zaměřují na zkoumání a interpretaci výše volební účasti, míry podpory jednotlivým kandidátkám, fenoménu kumulovaných mandátů, volebních programů a komunikaci kandidátů na hejtmany na Facebooku.

      Krajské volby 2016
    • Kniha se věnuje krajským volbám v roce 2008 z několika pohledů. Jednotlivékapitoly přibližují předvolební kampaň, pojednávají o volebních výsledcíchnovou technikou, tzv. indexem úspěšnosti a nechybí ani reflexe povolebníhovyjednávání a vzniku jednotlivých koalic v čele krajských samospráv. V závěru knihy je volební soutěž zhodnocena za pomocí teorie druhořadých voleb. Cílem knihy je za pomoci ověřených metod a postupů politické vědy zmapovat volební dění na podzim roku 2008 a současně se pokusit o nevšedníinterpretaci volebních výsledků za pomocí nových postupů.

      Krajské volby 2008
    • Text čtenáře seznámí s dimenzemi, které představovaly hlavní politický konflikt v České republice v letech 2006 až 2008, a postoji, které v takto vymezeném prostoru zaujímali aktéři obou stran politického procesu (tedy voliči i politické strany, které v dané době disponovaly parlamentním zastoupením). Postupně se tak na základě čtyř datových souborů (data z analýzy volebních programů na základě kódovacího schématu CMP, data ze sociologických šetření Naše společnost Centra pro výzkum veřejného mínění a Evropské studie hodnot a konečně data o pozicích českých parlamentních stran získaná pomocí expertního šetření) vytváří mapa českého politického prostoru a rejstřík témat, která plnila hlavní dimenze politického konfliktu v České republice.

      Politický prostor a témata v České republice v letech 2006–2008