Knihobot

Václav Mertin

    25. září 1951
    Václav Mertin
    Psychologie pro učitelky mateřské školy
    Hry pomáhají s problémy
    Hry pomáhají s problémy: Hry a hrátky pro rodiče a dítě
    Metody a postupy poznávání žáka
    Výchovné poradenství
    Na co se často ptáte: Ze zkušeností dětského psychologa
    • 2022

      Děti jsou naše štěstí, náš osud, naše budoucnost. Jsou jediným skutečným pokračováním, jaké máme. Naprostá většina rodičů své děti miluje a upřímně si pro ně přeje to nejlepší. Jenomže každé druhé dítě o svou milující rodinu, s níž žije pod jednou střechou, přijde, když se vztah jeho rodičů rozpadne a oni se rozejdou. Rozchod rodičů se dítěte vždy dotkne. Co se děje v jeho duši? Jak zmenšit dopad rozvodu na jeho život? Jaké výhody a nedostatky přináší střídavá péče? Co pomáhá a co naopak škodí? V této knize najdete odpovědi na všechny otázky, které vás v souvislosti s rozchodem rodičů napadají. Jejími autory jsou zkušení odborníci, kteří se rozpady rodin dlouhodobě zabývají: rodinná advokátka Daniela Kovářová, dětský psycholog Václav Mertin a sociální pracovnice Petra Hermanová. Uvnitř naleznete informace, příklady, doporučení i právní a psychologické souvislosti.

      Dítě mezi otcem a matkou
    • 2021
    • 2020

      Jdeme mezi děti

      • 160 stránek
      • 6 hodin čtení
      4,4(3)Ohodnotit

      Vstup do školky nebo školy je pro děti velkou změnou z hlediska vývojového, zdravotního a sociálního a je náročnou výzvou i pro rodiče. Jak rodinu na takovou událost připravit? Je dítě dostatečně zralé? Vyvíjí se správně? Když v minulosti vstupovalo dítě do školního kolektivu z početné rodiny, nebývala to zlomová událost ani pro rodinu, ani pro jeho imunitní systém – z menšího kolektivu přešlo plynule do většího. Dnes je tomu jinak. Rodiny se často rozpadají a téměř polovina dětí vyrůstá bez sourozenců. Na otázky, jak dobře zvládnout toto zlomové období v životě dítěte i celé rodiny, odpovídají renomovaní odborníci – dětský lékař a dětský psycholog.

      Jdeme mezi děti
    • 2019

      Škola pro děti

      • 204 stránek
      • 8 hodin čtení

      Škola je skutečně pro děti. Co bychom měli dělat pro to, aby byl školní čas využitý zejména pro učení, aby dítě chodilo do školy rádo, aby se do ní i těšilo, aby se nebálo a aby se co nejvíc naučilo? Měli bychom dítěti především porozumět. Stejně rozumět bychom měli i jeho rodičům a koneckonců i sami sobě. Měli bychom proto ve škole rozvíjet Radost, Laskavost, podporovat Vnitřní motivaci i Bezpečí školního prostředí. Děti bychom měli učit Oddalovat uspokojení, Angažovanosti a Odpovědnosti i Metakognici nebo Optimismu. Další kapitoly jsou věnovány reflexi takových okolností, jako je Chudoba rodiny, Fyzickým trestům, Komunikaci s rodiči. Podstatná část této knihy se zabývá poznatky o možnostech účinnějšího působení učitele. 55 zpracovaných okruhů pokrývá relevantní oblasti školní praxe, nad kterými se spolu s čtenáři zamýšlím. Kniha je určena zejména učitelům, ale i rodičům a všem, kteří chtějí měnit školu tak, aby se v ní děti cítily dobře.

      Škola pro děti
    • 2017

      Dnešní pedagogové musí čelit celé řadě výzev, ale i překážek. Jednou z nich může být i tlak vyvíjený ze strany žáků či jejich rodičů, který může ve vyhrocených situacích přerůst až v šikanu pedagogů. Co tyto situace způsobuje a jak je možné takové situace zvládnout, se dozvíte právě v publikaci Sebeobrana učitele. Problematika čelení tlaku ze strany žáků i rodičů je v publikaci nazírána ze tří různých úhlů pohledu: psychologa, zkušeného ředitele školy, osobnostního kouče i právníka. Cílem publikace je především pomoci pedagogům a na praktických příkladech ukázat, jak je možné nelehké situace zvládnout.

      Sebeobrana učitele
    • 2016

      V publikaci naleznete odpovědi na otázky: • Jak si poradit s výukovými obtížemi a jak poznat, co žák potřebuje? • Jak kvalifikovaně volit podpůrná opatření prostřednictvím pedagogické diagnostiky? • Jak zmapovat vztahy ve třídě? • Jak poznat, že práci učitele dělám dobře? • Co k pedagogické diagnostice říká litera zákona? • Je kvalitní pedagogická diagnostika nedílnou součástí dovedností učitele? • Může pedagogická diagnostika napomoci prevenci i řešení výukových i výchovných obtíží?

      Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika
    • 2016

      Abeceda pro učitelky mateřských škol

      • 228 stránek
      • 8 hodin čtení
      3,0(2)Ohodnotit

      Existuje množství psychologických i pedagogických otázek, na které učitelka mateřské školy musí každý den hledat odpovědi. Reaguje na ně tak, jak jí je život přináší, s některými se vypořádává neustále, jiné nepřijdou na pořad dne za celý její profesní život. Naše kniha obsahuje 60 hesel řazených podle abecedy, která se věnují nejrůznějším tématům praxe učitelky v mateřské škole. Přehledně a srozumitelně jsou zde zpracovány např. školní zralost, specifické poruchy učení, únava, „velká ryba v malém rybníku“, svědomí atd.

      Abeceda pro učitelky mateřských škol
    • 2013

      Kniha je určena pro všechny rodiče a další vychovatele, kteří vážně přemýšlejí o tom, zda by dokázali úspěšně vychovávat dítě bez tělesných trestů nebo vůbec bez trestání, či jsou dokonce přesvědčeni, že to jde. Obsahuje argumenty pro tento přístup a současně konkrétní návody na to, jak mají rodiče postupovat, chtějí-li se bez trestů reálně obejít. Byl bych rád, kdybych získal na svou stranu nejen již přesvědčené, ale i váhavé, nejisté, nerozhodné. Přál bych si, abych je přesvědčil o tom, že to jde a že se jedná o účinný a velmi perspektivní způsob výchovy, i o tom, že se nemusí stydět, když budou tímto humánním, byť trošku podezřelým přístupem představovat ostrůvek pozitivní deviace. A ty, kteří nevěří, že to je vůbec možné, nebo si dokonce myslí, že jde o nesmysl, prosím, aby zkusili knihu bez předsudků alespoň prolistovat.

      Výchova bez trestů
    • 2013

      Výchovné poradenství

      • 364 stránek
      • 13 hodin čtení
      5,0(4)Ohodnotit

      Co vše obnáší práce výchovného poradce? V čem se liší od práce řadového učitele? Co od výchovného poradce mohou očekávat vedení školy, kolegové, žáci a jejich rodiče? Které zákony, vyhlášky a další prováděcí pokyny souvisejí s prací výchovného poradce a co říkají? Provádí výchovný poradce také diagnostiku? A jakou? Jaké vzdělání je pro výchovné poradce nezbytné? A které se může hodit? Publikace Výchovné poradenství odpovídá na všechny výše uvedené otázky i mnohé další. Je určena výchovných poradcům, kteří chtějí svojí práci vykonávat na vysoké úrovni, chápou smysl poradenské práce a současně si uvědomují, že se někdy vyplatí mít v záloze zdroj informací a podporu pro svoji činnost.

      Výchovné poradenství
    • 2012

      Metody a postupy poznávání žáka

      • 344 stránek
      • 13 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Publikace Metody a postupy poznávání žáka shrnuje a popisuje tradiční postupy pedagogické diagnostiky a současně nabízí přehled aktuálních testových metod, resp. diagnostických nástrojů, které mohou učitelé využít ve všech oblastech vzdělávacího procesu. Pozornost je věnována individuální diagnostice schopností, dovedností a činností žáků, ale také poznávání vztahů, vzájemných vazeb a atmosféry ve školní třídě a v neposlední řadě zmapování dovedností učitele a forem působení učitele na žáky. Diagnostické postupy se zaměřují na žáky obou stupňů základních škol i žáky středních škol. Informace pedagogicko psychologického rázu jsou doplněny výkladem relevantní legislativy, která s problematikou pedagogické diagnostiky souvisí. Cílová skupina : Učitelé základních škol s přesahy do středních škol, výchovní poradci, metodici prevence rizikového chování, pedagogové v poradenských zařízeních, studenti učitelství, speciální pedagogiky, psychologie.

      Metody a postupy poznávání žáka