Richard Batka a hudební život Čechů a Němců v Praze na přelomu 19. a 20. století
- 137 stránek
- 5 hodin čtení






Vzpomínky českého hudebního kritika a skladatele Emanuela Chvály (1851-1924) reflektující českou hudbu a pražský hudební život v období od osmdesátých let 19. století do 1. světové války. // Sestaveno autorem na základě vlastních kritik, publikovaných v Lumíru, Daliboru a zejm. v denících Politik, Union, Národní politika a Národní listy.
Publikace o hudebních hrách bezprostředně navazuje na monografii Hudební nástroje jinak a počítá, jak již bylo v textu o hudebních nástrojích avizováno, s pokračováním v podobě výstupů založených na historiografickém a hudebně teoretickém výzkumu. Několikadílný celek pochopitelně chce být koncizním souborem vzájemně provázaných informací, nicméně každá část zakládá možnost vlastního osudu a poměrně specifického použití v hudebně vzdělávací praxi – záleží na vás, čtenářích, jestli a jak vám program Slyšet jinak vstoupí do života. Pro umocnění jisté samostatnosti tohoto dílu přiřadili autoři ke klíčové kapitole „Hry“ pojednání o možnostech lidského slyšení a metodické poznámky k práci s kompozičními postupy a hrami se zvuky v hudebně výchovném procesu.
podnázev: v zrcadle minulosti i současnosti. Regionální text zaznamenává historický i současný obraz obce. Věnuje se kulturnímu, sportovnímu a duchovnímu životu, osobnostem a místní tradici.
Mikroskopické řasy a sinice nacházejí stále větší uplatnění ve výživě, ale i v krmivářství. Tato publikace přináší ucelený přehled o účinných látkách mikrořas i o působení řasové biomasy jako celku. Autoři se věnují jednotlivým skupinám aktivních látek: proteinům, aminokyselinám, lipidům, vitamínům, sacharidům, jejich charakteristice i fyziologickým účinkům v organismu. Druhá část publikace se věnuje využití řasové biomasy ve výživě člověka i jako doplňku krmných směsí pro hospodářská a domácí zvířata.
The “Different Hearing” programme is primarily focused on children and young people ages 5 to 18, and was tried out on a wide spectrum of students from primary schools through special needs schools to music schools. At present it is used in tandem with “standard” school music education, with the consequent aim of, in a complementary manner, appending composition to existing music lessons in primary and secondary schools. For this reason, the form of the several-day courses are so designed as to allow their employment by faculty of education and tertiary performing arts school students alike, in other words our future teachers and composers. We hope to expand in future to encompass current pedagogues through life-long learning programmes. The programme seeks to achieve three parallel primary goals, known as the 3Cs. The first is the discovery, development and stimulation of creativity in children, the second supporting powers of concentration in the field of sound, composition and audience, and the third is strengthening communicative capabilities and social behaviour in the collective. A secondary aim is an audio-visual transition linking sonic presentations to visual counterparts – graphic displays of sound or similar simple improvisational and compositional activities.