Vzpomínky českého hudebního kritika a skladatele Emanuela Chvály (1851-1924) reflektující českou hudbu a pražský hudební život v období od osmdesátých let 19. století do 1. světové války. // Sestaveno autorem na základě vlastních kritik, publikovaných v Lumíru, Daliboru a zejm. v denících Politik, Union, Národní politika a Národní listy.
Mikroskopické řasy a sinice nacházejí stále větší uplatnění ve výživě, ale i v krmivářství. Tato publikace přináší ucelený přehled o účinných látkách mikrořas i o působení řasové biomasy jako celku. Autoři se věnují jednotlivým skupinám aktivních látek: proteinům, aminokyselinám, lipidům, vitamínům, sacharidům, jejich charakteristice i fyziologickým účinkům v organismu. Druhá část publikace se věnuje využití řasové biomasy ve výživě člověka i jako doplňku krmných směsí pro hospodářská a domácí zvířata.
The “Different Hearing” programme is primarily focused on children and young
people ages 5 to 18, and was tried out on a wide spectrum of students from
primary schools through special needs schools to music schools. At present it
is used in tandem with “standard” school music education, with the consequent
aim of, in a complementary manner, appending composition to existing music
lessons in primary and secondary schools. For this reason, the form of the
several-day courses are so designed as to allow their employment by faculty of
education and tertiary performing arts school students alike, in other words
our future teachers and composers. We hope to expand in future to encompass
current pedagogues through life-long learning programmes. The programme seeks
to achieve three parallel primary goals, known as the 3Cs. The first is the
discovery, development and stimulation of creativity in children, the second
supporting powers of concentration in the field of sound, composition and
audience, and the third is strengthening communicative capabilities and social
behaviour in the collective. A secondary aim is an audio-visual transition
linking sonic presentations to visual counterparts – graphic displays of sound
or similar simple improvisational and compositional activities.
Publikace o hudebních hrách bezprostředně navazuje na monografii Hudební nástroje jinak a počítá, jak již bylo v textu o hudebních nástrojích avizováno, s pokračováním v podobě výstupů založených na historiografickém a hudebně teoretickém výzkumu. Několikadílný celek pochopitelně chce být koncizním souborem vzájemně provázaných informací, nicméně každá část zakládá možnost vlastního osudu a poměrně specifického použití v hudebně vzdělávací praxi – záleží na vás, čtenářích, jestli a jak vám program Slyšet jinak vstoupí do života. Pro umocnění jisté samostatnosti tohoto dílu přiřadili autoři ke klíčové kapitole „Hry“ pojednání o možnostech lidského slyšení a metodické poznámky k práci s kompozičními postupy a hrami se zvuky v hudebně výchovném procesu.
podnázev: v zrcadle minulosti i současnosti. Regionální text zaznamenává historický i současný obraz obce. Věnuje se kulturnímu, sportovnímu a duchovnímu životu, osobnostem a místní tradici.