Strudlhofské schody, aneb, Melzer a hlubina let
Autoři
Parametry
Více o knize
Heimito von Doderer (1896–1966), jeden z klasiků moderní rakouské literatury, se stal všeobecně známým až v poměrně pokročilém věku právě románem Strudlhofské schody, který poprvé vyšel roku 1951. Na něj navázaly další knihy tzv. vídeňské trilogie, Démoni a Osvětlená okna, propojené některými postavami, ale především autorovou milovanou Vídní za časů dramatických změn rakouského státu a společnosti v prvních třiceti letech 20. století. Spojením místy úmyslně triviálního děje, analytických společenských úvah a impresionistických líčení, podávaných „barokní“ formou složitě rozvětvených souvětí, vytvořil názorově spíše konzervativní umělec osobitý a překvapivě moderní styl pro své dílo, jež může být svým rozsahem vnímáno jako protějšek nedokončeného Musilova Muže bez vlastností, avšak liší se od něj tím, že je ucelené a zakončené.
Nákup knihy
Strudlhofské schody, aneb, Melzer a hlubina let, Heimito von Doderer, Ondřej Sekal
- Jazyk
- Rok vydání
- 2022
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Strudlhofské schody, aneb, Melzer a hlubina let
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Heimito von Doderer, Ondřej Sekal
- Vydavatel
- Academia
- Rok vydání
- 2022
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8020031464
- ISBN13
- 9788020031464
- Kolekce
- Europa (Academia)
- Kategorie
- Světová próza
- Anotace
- Heimito von Doderer (1896–1966), jeden z klasiků moderní rakouské literatury, se stal všeobecně známým až v poměrně pokročilém věku právě románem Strudlhofské schody, který poprvé vyšel roku 1951. Na něj navázaly další knihy tzv. vídeňské trilogie, Démoni a Osvětlená okna, propojené některými postavami, ale především autorovou milovanou Vídní za časů dramatických změn rakouského státu a společnosti v prvních třiceti letech 20. století. Spojením místy úmyslně triviálního děje, analytických společenských úvah a impresionistických líčení, podávaných „barokní“ formou složitě rozvětvených souvětí, vytvořil názorově spíše konzervativní umělec osobitý a překvapivě moderní styl pro své dílo, jež může být svým rozsahem vnímáno jako protějšek nedokončeného Musilova Muže bez vlastností, avšak liší se od něj tím, že je ucelené a zakončené.