Knihobot

Martin Lindstrom

    1. leden 1970

    Martin Lindstrom je autorem bestsellerů, který se zaměřuje na odhalování a odstraňování byrokratických překážek a neefektivních postupů v podnikání. Prostřednictvím nekonvenčního myšlení nabízí způsoby, jak se přiblížit zákazníkům a zjednodušit firemní procesy. Jeho práce zdůrazňuje důležitost zdravého rozumu v korporátním prostředí a nabízí praktické strategie pro jeho zavedení. Lindstromovy knihy, které se prodaly v milionech výtisků a byly přeloženy do desítek jazyků, inspirují čtenáře k inovativnímu a zákaznicky orientovanému přístupu.

    Martin Lindstrom
    Brandwashed : tricks companies use to manipulate our minds and persuade us to bay
    Brandwashed : Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy
    Brand Child
    Clicks, Bricks & Brands
    Nákup-ologie. Pravda o tom proč nakupujeme.
    Vyluxusované mozky. Triky, které používají firmy, aby nás přiměly k nákupu
    • 2021

      Plädoyer für den gesunden Menschenverstand

      5 Schritte für mehr Lebensqualität und weniger Bürokratie am Arbeitsplatz

      Sie brauchen eine Kettensäge, um Ihr neues Paar Kopfhörer aus der Verpackung zu holen? Ihr achtes Zoom-Meeting des Tages friert immer wieder ein und wenn Sie noch einmal „Nein, warten Sie; nein, Sie zuerst“ hören, werden Sie implodieren? Immer mehr Unternehmen verstricken sich so sehr in ihre internen Probleme und Bürokratie, dass sie dabei ihre Aufgaben und den Common Sense aus den Augen verlieren. Und wer zahlt den Preis dafür? Wir alle! Humorvoll und praxisorientiert kombiniert „New York Times“-Bestsellerautor Martin Lindstrom Beispiele, in denen der gesunde Menschenverstand in Unternehmen auf Abwege geraten ist, mit dem von ihm entworfenen 5-Schritte-Plan. Sein Ziel: die Wiederherstellung der Logik und der Vernunft – in den Unternehmen und bei den Menschen, die sie am dringendsten brauchen.

      Plädoyer für den gesunden Menschenverstand
    • 2021

      The Ministry of Common Sense

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,6(290)Ohodnotit

      WALL STREET JOURNAL Bestseller A humorous, yet practical five-step guide to ridding ourselvesand our companiesof commonplace, bureaucratic bottlenecks that plague every office around the world.

      The Ministry of Common Sense
    • 2016

      Small Data

      Hoe kleine aanwijzingen leiden naar grote trends

      • 255 stránek
      • 9 hodin čtení
      Small Data
    • 2016

      In an era where many believe Big Data has rendered human perception and observation 'old-school' or passe, Martin Lindstrom shows that mining and matching technological data with up-close psychological insight creates the ultimate snapshot of who we really are and what we really want. He works like a modern-day Sherlock Holmes, accumulating small clues - the progressively weaker handshakes of Millenials, a notable global decrease in the use of facial powder, a change in how younger consumers approach eating ice cream cones - to help solve a stunningly diverse array of challenges. 'Small Data' presents a rare behind-the-scenes look at what it takes to create global brands, and reveals surprising and counter-intuitive truths about what connects us all as humans.

      Small Data : The Tiny Clues That Uncover Huge Trends
    • 2016

      Small Data

      • 288 stránek
      • 11 hodin čtení
      3,8(2248)Ohodnotit

      Hired by the world's leading brands to find out what makes their customers tick, Martin Lindstrom spends 300 nights a year overseas, closely observing people in their homes. His goal: to uncover their hidden desires and turn them into breakthrough products for the world's leading brands. In a world besotted by the power of Big Data, he works like a modern-day Sherlock Holmes, accumulating small clues to help solve a stunningly diverse array of challenges. In Switzerland, a stuffed teddy bear in a teenage girl's bedroom helped revolutionize 1,000 stores, spread across twenty countries, for one of Europe's largest fashion retailers. In Dubai, a bracelet strung with pearls helped Jenny Craig offset its declining membership in the United States and increase loyalty by 159 percent in only a year. And in China, the look of a car dashboard led to the design of the Roomba vacuum - a great American success story. How? Lindstrom connects the dots in this globetrotting narrative that will fascinate not only marketers and brand managers, but anyone interested in the infinite variations of human behavior. The Desire Hunter combines armchair travel with forensic psychology into an interlocking series of international clue-gathering detective stories. It presents a rare behind-the-scenes look at what it takes to create global brands; and along the way, reveals surprising and counter-intuitive truths about what connects us all as humans.

      Small Data
    • 2012
    • 2012

      Marketingový vizionář Martin Lindstrom, který se více než dvacet let pohybuje v předních liniích produktových značek, ve své nejnovější knize zaměřuje pozornost na psychologické triky a pasti, které korporace využívají k manipulaci spotřebitelů. Cílem je otevřít nám oči vůči způsobům, jakými jsme klamáni, abychom mohli činit informovanější rozhodnutí o svých nákupech. Na základě důkladné znalosti prostředí největších firem a marketingových praktik Lindstrom odhaluje tajemství marketingového světa. Uvádí, jak marketéři cílí na děti již od raného věku, jak rozdmýchávají paniku a využívají naše obavy z nemocí a kontaminace. Dále popisuje, jak ovlivňují naše nákupní zvyklosti prostřednictvím nostalgie, tlaku okolí, vlivu celebrit a touhy po zdraví a štěstí, čímž upevňují naši oddanost značkám. Kniha také odhaluje, jak výrobci kosmetiky upravují složení produktů, aby působily návykově, a jak firmy tajně shromažďují naše digitální data k cílení reklam na míru našim psychologickým profilům. Lindstrom zkoumá i vliv reklam na mozkovou činnost mužů a přináší výsledky experimentu o síle marketingu využívajícího osobních doporučení. Kniha vychází s předmluvou Morgana Spurlocka, režiséra filmů Super Size Me a Greatest Movie Ever Sold.

      Vyluxusované mozky. Triky, které používají firmy, aby nás přiměly k nákupu
    • 2011

      Brandwashed Not since the 1957 bestselling classic The Hidden Persuaders has a book so nakedly exposed the the best-kept secrets of how companies manipulate, seduce, and dupe us into buying their brands and products. Here, bestselling author and marketing guru Martin Lindstrom pulls back the curtain on all the psychological tricks and machinations companies employ today to obscure the truth, manipulate our mi... Full description

      Brandwashed : Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy
    • 2008
      3,8(11682)Ohodnotit

      Je klasická reklama pasé? Martin Lindstorm tvrdí v této knize, že tomu tak skutečně je. Opírá se o výsledky výzkumu, který provedl s týmem neurologů, dvěma tisíci dobrovolníků a sedmi miliony dolarů. Tak zvaný neuromarketing, kolem kterého se celá Nákupologie točí, boří oblíbené reklamní postupy a marketingové přesvědčení , tradované z generace na generaci.

      Nákup-ologie. Pravda o tom proč nakupujeme.