Knihobot

Anna Matušková

    Politický marketing a české politické strany. Volební kampaně v roce 2006
    Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006
    Teorie a metody politického marketingu
    • První ucelená publikace poskytující vyčerpávající přehled o nejrelevantnějších konceptech politického marketingu. Čtenář se ve třech tematických blocích seznamuje s teoretickými a metodologickými základy disciplíny, s praktickými aspekty přítomnosti marketingu v politice a s problematikou politické komunikace. Publikace na konkrétních příkladech z reálného prostředí politických kampaní (mj. z prostředí České republiky) ukazuje, že „praktický" politický marketing a jeho akademická reflexe nejsou na sobě nezávislé disciplíny, ale že existují v symbiotickém vztahu. Své si tedy v knize najdou jak studenti politického marketingu, tak odborníci, kteří jsou s praktickou stránkou disciplíny v každodenním kontaktu.

      Teorie a metody politického marketingu
    • Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2006 je možné popisovat a zkoumat z mnoha možných perspektiv, jedno je pro ně nicméně příznačné – jejich průběh, organizace volební kampaně, výsledky a následná koaliční vyjednání, to vše bylo překvapivé, nečekané, často i „šokující“. Publikace Volby do Poslanecké sněmovny 2006 postupně analyzuje rozsáhlou volební problematiku v jedenácti kapitolách: vývoj stranickopolitického systému v letech 2002–2006, význam „evropského“ tématu v identitě a volebních programech politických stran, problematika výzkumů veřejného mínění, role médií v kampani a vliv politického marketingu na způsob organizování volebních kampaní, personální stránka voleb a způsob sestavování kandidátních listin, volební geografie, dopady volebního systému na samotné výsledky, mechanické účinky volebního systému a povolební vývoj z perspektivy teorie koalic.

      Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006
    • Volební kampaně se od roku 1989 radikálně změnily a přinesly do politické komunikace mnohé nové prvky, výraznou profesionalizaci, agresivnější volební boj a také politický marketing a sofistikované metody analyzování volebního trhu. Publikace je příspěvkem do rozvíjejícího se bádání a snaží se zkoumat, jak české politické strany politický marketing využívají.

      Politický marketing a české politické strany. Volební kampaně v roce 2006