Knihobot

Daniel D. Hutto

    Tento autor se zabývá hlubokými otázkami lidské přirozenosti a snaží se je pochopit způsobem, který zohledňuje přírodní vědy, ale zároveň odmítá bezduchou metafyziku současného naturalismu. Jeho práce se soustředí na filozofii mysli, psychologii a kognitivní vědu, kde je známý svým prosazováním nekonservativních pohledů na vnímavou a vtělenou kognici. Zvláštní důraz klade na roli, kterou hraje zapojení do narativů jako veřejných artefaktů při podpoře jedinečně lidských kognitivních forem. Jeho styl psaní je popisován jako vybroušený, sofistikovaný a plný vhledu, s úžasným smyslem pro dobrodružství při řešení náročných filozofických problémů.

    Radicalizing Enactivism
    Evolving Enactivism
    Wittgenstein and the end of philosophy
    • Wittgenstein and the end of philosophy

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení
      4,5(2)Ohodnotit

      What is the true worth of Wittgenstein's contribution to philosophy? Answers to this question are strongly divided. However, most assessments rest on certain popular misreadings of his purpose. This book challenges both "theoretical" and "therapeutic" interpretations. In their place, it seeks to establish that, from beginning to end, Wittgenstein regarded clarification as the true end of philosophy. It argues that, properly understood, his approach exemplifies rather than betrays critical philosophy and provides a viable alternative to other contemporary offerings.

      Wittgenstein and the end of philosophy
    • Evolving Enactivism

      • 360 stránek
      • 13 hodin čtení
      3,1(18)Ohodnotit

      An extended argument that cognitive phenomena-perceiving, imagining, remembering-can be best explained in terms of an interface between contentless and content-involving forms of cognition.

      Evolving Enactivism
    • Radicalizing Enactivism

      • 232 stránek
      • 9 hodin čtení

      A book that promotes the thesis that basic forms of mentality-intentionally directed cognition and perceptual experience-are best understood as embodied yet contentless.

      Radicalizing Enactivism