Knihobot

Daniel Marzona

    Daniel Marzona
    Zilvinas Kempinas
    Minimalistično izkustvo
    Arte concettuale
    Michael Reiter
    Conceptual art
    Minimalismus
    • Minimalismus

      • 94 stránek
      • 4 hodiny čtení
      3,8(75)Ohodnotit

      Zářivka běžně dostupná v obchodech upevněná diagonálně na zeď, neopracované dřevěné trámy nebo kovové desky, které na zemi vytvářejí nekomplikované. obrazce, bedny z kovu či plexiskla seřazené jednoduše vedle sebe, krychle a jiné základní stereo metrické útvary z překližky, hliníku nebo oceli - tak bychom mohli charakterizovat dna mnoha umělců, která vznikla začátkem šedesátých let v New Yorku a Los Angeles. Pro minimalismus je charakteristické geometrické řazení stejných prvků prosté jakéhokoli subjektivismu. Vznikl v Americe z velké části jako protiváha abstraktního expresionismu a pop-artu. Název "Minimal Art" (minimalismus) vznikl díky filozofovi umění Richardu Wollheimovi, který ve svém stejnojmenném článku z roku 1965 nechtěl postihnout nejnovější umělecké proudy v Americe, ale obecný fenomén v umění 20. století: minimalizaci uměleckého obsahu. Umělecká kritika nakonec tento termín přenesla na dna Carla Andreho, Dana Flavina, Donalda Judda, Sola LeWitta a Roberta Morrise.

      Minimalismus
    • Conceptual art

      • 95 stránek
      • 4 hodiny čtení
      3,5(81)Ohodnotit

      Tracing the issues and concerns of the first generation of artists involved in the foundation of the movement, this guide to conceptual art, includes an essay exploring the historical basis of conceptual art, and its relationship to the dominant aesthetics of the 1960s, namely the modernist theory of Clement Greenberg and his disciples.

      Conceptual art
    • The art of Michael Reiter (b. 1952; lives and works in Frankfurt am Main) is based on the principle of variability, which was pioneered in the 1960s by artists such as Charlotte Posenenske. Created with a saw, the unpretentious "Front and Rear Spiral" (2013) raises interesting questions about major aspects of contemporary sculpture and explores the relationship between surface and space. Without putting it down, Reiter uses a jigsaw to transform a thin piece of plywood, of which one side has clearly been painted black all over and the left completely untreated, into a continuous spiral shape. Expanding simultaneous view of both the front and rear: black and wood-colored areas alternate constantly in the spiral shape, coming to the fore and retreating, but are always visible at the same time. All photographs in this publication show one and the same sculpture, and one can assume that despite the complex diversity of form visible in the images, they far from exhaust the work's possibilities. With a contribution by Daniel Marzona.

      Michael Reiter