Defending Willa Cather against historical and critical distortions, the author argues that Cather's central vision was a tragic vision of the human condition rather than a firm political agenda.
Joan Acocella Knihy
Joan B. Acocella je americká novinářka a taneční a knižní kritička pro The New Yorker. Její práce se vyznačuje hlubokým porozuměním umění a schopností proniknout k jádru předmětu svého zájmu. Acocella se věnuje analýze současného tance i literárních děl s bystrou inteligencí a vytříbeným stylem. Její kritické eseje zkoumají nejen estetické kvality, ale i širší kulturní a společenský kontext uměleckých děl, což čtenářům nabízí podnětný a obohacující pohled.



Here is a dazzling collection from Joan Acocella, one of our most admired cultural critics: thirty-one essays that consider the life and work of some of the most influential artists of our time (and two saints: Joan of Arc and Mary Magdalene). Acocella writes about Primo Levi, Holocaust survivor and chemist, who wrote the classic memoir, Survival in Auschwitz; M.F.K. Fisher who, numb with grief over her husband’s suicide, dictated the witty and classic How to Cook a Wolf; and many other subjects, including Dorothy Parker, Mikhail Baryshnikov, and Saul Bellow. Twenty-Eight Artists and Two Saints is indispensable reading on the making of art—and the courage, perseverance, and, sometimes, dumb luck that it requires.
The New Yorker critic examines the books that reveal and record our world in a new essay collection.