Wanda (1970) a cult film classic, exerts a fascination for artists from Isabelle Huppert to Rachel Kushner to Kate Zambreno. For acclaimed French writer Nathalie Leger, the mysteries of Wanda launched an obsessive quest across continents, into archives, and through mining towns of Pennsylvania, all to get closer to the film and its maker.
Nathalie Leger Knihy
Nathalie Légerová se ve své tvorbě zaměřuje na prozkoumávání okrajů příběhů a života tvůrců, které přetváří do originálních literárních děl. Její styl se vyznačuje hlubokým vhledem do lidské psychiky a uměleckého procesu, často s využitím archivních materiálů a historických postav jako odrazových můstků. Légerová zkoumá vztah mezi uměním, životem a pamětí, čímž vytváří díla, která jsou zároveň intelektuálně podnětná a emocionálně rezonující. Její práce vybízí čtenáře k zamyšlení nad tím, jak se vyprávění formuje a jaké příběhy zůstávají skryty.



Inspired by the Italian performance artist Pippa Bacca who tragically died while hitchhiking in Europe to promote world peace under the motto `marriage between different peoples and nations', symbolically wearing a wedding dress. In this incandescent short book, Leger closes the third part of a trilogy begun with Suite for Barbara Loden.
The Countess of Castiglione was considered the most beautiful woman in the world in the late-19th century, and she became the most photographed woman of her time. A fascination with her life led the writer Nathalie Leger to weave together this imaginative biography of a woman who was over-exposed but never really understood in her own era.