LaBrava
- 260 stránek
- 10 hodin čtení
Bývalý agent americké tajné služby nachází svůj ráj v Miami Beach, kde se setkává s herečkou Jean, která je něžná a svůdná, ale také nebezpečná. Sleduje ji zabiják a La Brava se dostává do nebezpečné hry...
Elmore Leonard byl americký spisovatel známý svými detektivními a kriminálními romány. Proslavil se svým charakteristickým stylem psaní, který je stručný a plný ostrých dialogů. Mnoho jeho knih bylo úspěšně adaptováno do filmů a televizních seriálů, například "Jackie Brown" nebo "Justified". Leonardova díla často zkoumají temné stránky lidské povahy a jsou ceněna pro svůj realistický a nekompromisní přístup.







Bývalý agent americké tajné služby nachází svůj ráj v Miami Beach, kde se setkává s herečkou Jean, která je něžná a svůdná, ale také nebezpečná. Sleduje ji zabiják a La Brava se dostává do nebezpečné hry...
Mickey Dawsonová, frustrovaná panička z Detroitu, neví, že její manžel Frank má milionové konto a milenku. Dovídá se to až od mužů, kteří ji unesou. Únosci ale netuší, že Frank už podal žádost o rozvod a o své ženě už nechce ani slyšet...
Nájemný vrah se spolu s bývalým trestancem snaží zavraždit manžele, kteří se stali svědky jejich posledního zločinu. Život spořádané rodiny je rozvrácen a ohrožen. Policistům se nedaří zločince zadržet, proto začlení rodinu do programu ohrožených svědků. To znamená novou identitu nového bydliště v jiném státě, nové zaměstnání muže. Nájemný vrah, který nikdy nenechává svědky.
Zobrazuje Hollywood přesně takový, jaký je, přitom je vtipný a nekonečně vynalézavý, dokonale synchronizovaný na tolika úrovních, že se z toho až točí hlava.
Ve svém dalším románu "Buď v klidu" nám úspěšný americký spisovatel Elmore Leonard podává zasvěcený pohled na dnešní Hollywood, vystižený tak nezapomenutelným a zábavným způsobem, jak to dokáže jen on. Na cestách zákoutími "Pozlátkového města" - tentokrát jeho dalším významným odvětvím, hudebním průmyslem - čtenáře opět provází postava sympatického Chiliho Palmera (z knihy Chyťte ho).
Valdez Is The shotgun went off aimed at the wrong man, held in the wrong man's hands. A crowd had gathered to drink and laugh and shoot down at the old shack where a supposed killer was hiding out. Then Bob Valdez, humble town constable and stage-line shotgun rider, walked down to the shack. Moments later Valdez had killed an innocent man, and the crowd, sapped of its bloodlust, wandered off. But for Bob Valdez it was far from over. He wanted the wealthy landowner who had enginnered the scene to give the dead man's woman money for a wrongful death. They laughed at Bob Valdez. They taunted him and beat him until Valdez had no choice but to come back to them again. Only this time Valdez was coming with three guns--three guns and the will to teach a rich man's army how costly atonement can get. Set in Arizona mining country, Hombre is the story of a stagecoach held up by outlaws. One of the passengers, John Russell, is a white man who was raised partly by Apache Indians, and knows first hand the indignities suffered by them at the hands of the whites who control the reservations. He has also learned to live and fight like an Apache. Combatting the outlaws, Russell finds himself faced with the decision of whether to save only himself or to save his fellow white passengers. John Russell becomes the key player in a drama examining man's responsibilities to his fellow man, acted out on a dusty stage in America's Wild West.
Elmore Leonard first made his name as a writer of western stories, and this collection brings them together for the first time. They date back to 1951, and include 3:10 to Yuma which was made into a classic film.
Elmore Leonard's early masterpieces showcase a unique blend of gritty toughness, unpredictable violence, and sharp humor, all delivered through his masterful command of dialogue and ordinary speech rhythms. Celebrated as a leading crime novelist, Leonard's work has garnered high praise, with comparisons to Dickens. This inaugural volume from The Library of America features four of his notable works, meticulously prepared in consultation with Leonard before his passing, and edited by his longtime researcher, Gregg Sutter.
Mob-connected loan shark Chili Palmer is sick of the Miami grind—plus his “friends” have a bad habit of dying there. So when he chases a deadbeat client out to Hollywood, Chili figures he might like to stay. This town, with its dream-makers, glitter, hucksters, and liars—plus gorgeous, partially clad would-be starlets everywhere you look—seems ideal for an enterprising criminal with a taste for the cinematic. Besides, Chili’s got an idea for a killer movie, though it could very possibly kill him to get it made.