Knihobot

Andrew J. Schiff

    Andrew J. Schiff
    Academic Entrepreneurship in International Context: the Visegrad Countries' Perspective
    Ekonomické bajky pro studované i laiky : jak ekonomika roste a proč krachuje
    • Jak ekonomika roste a proč krachuje V tomto podobenství o ekonomické historii Spojených států amerických se čtenáři setkají s mnoha povědomými postavami a událostmi. Protože však žánr ilustrované knihy bajek vyžaduje značné zjednodušení a zobecnění, museli autoři vypustit řadu podrobností. Hrdinové této knihy nejsou jen odkazem na známé postavy americké politiky a společnosti, ale rovněž zosobňují některé obecné myšlenky a ideologie. Autoři se domnívají, že potřeba větší ekonomické srozumitelnosti nebyla ještě nikdy naléhavější než dnes, a proto zvolili žánr bajky o rybách, jako ten nejlepší a nejostřejší intelektuální nástroj k prosekání a prosvětlení ekonomické džungle.

      Ekonomické bajky pro studované i laiky : jak ekonomika roste a proč krachuje
    • The book offers the comprehensive picture of the academic entrepreneurship phenomenon in the Visegrad countries perspective and it is an insightful read for university managers responsible for the development of the academic entrepreneurship. It is also an interesting body of empirical knowledge for the academic entrepreneurship stakeholders, such as local business, organizations supporting entrepreneurship, and local government institutions. This book draws on the results of international survey conducted among students and academics representing universities from the Visegrad Group countries. The survey was an important part of the project “Cross-border Bees in V4 Countries - Building of Educational Entrepreneurship Start-ups in V4 Group” granted by the International Visegrad Fund for 2016-2017 (project no. 11610602). University of Bielsko-Biala (project coordinator) collaborated with the Technical University in Ostrava from the Czech Republic, the Alexander Dubček University from Slovakia, and the Szent István University from Hungary.

      Academic Entrepreneurship in International Context: the Visegrad Countries' Perspective