Knihobot

Xunzi

    Die Bildung des Menschen
    Xunzi
    A riekol majster
    A riekol majster. Z klasických kníh konfuciánstva
    • Z klasických kníh konfuciánstva. Zbierka výrokov a rozhovorov Konfucia s jeho žiakmi a súčasníkmi. Datovanie zbierky je neisté, podla výskumov vznikla v období okolo roku 400 pred n.l., teda približne 70 rokov po jeho smrti.

      A riekol majster. Z klasických kníh konfuciánstva
    • Z klasických kníh konfucionárstva. Zbierka výrokov a rozhovorov Konfucia s jeho žiakmi a súčasníkmi. Datovanie zbierky je neisté, podla výskumov vznikla v období okolo roku 400 pred n.l., teda približne 70 rokov po jeho smrti.

      A riekol majster
    • Xunzi

      • 432 stránek
      • 16 hodin čtení

      This is the first complete, one-volume English translation of the ancient Chinese text Xunzi, one of the most extensive, sophisticated, and elegant works in the tradition of Confucian thought. Through essays, poetry, dialogues, and anecdotes, the Xunzi presents a more systematic vision of the Confucian ideal than the fragmented sayings of Confucius and Mencius, articulating a Confucian perspective on ethics, politics, warfare, language, psychology, human nature, ritual, and music, among other topics. Aimed at general readers and students of Chinese thought, Eric Hutton’s translation makes the full text of this important work more accessible in English than ever before. This edition features an introduction, a timeline of early Chinese history, a list of important names and terms, cross-references, explanatory notes, a bibliography, and an index.

      Xunzi
    • Der konfuzianische Philosoph Xun Zi (298 bis ca. 220 v. Chr.) behauptete, der Mensch sei von Natur aus böse. Er kann aber das Gute lernen und die in ihm angelegten Tugenden ausbilden. Dazu muss besonderer Wert auf Erziehung und Bildung gelegt werden. Xun Zi formuliert, was dies für das Staatswesen und die rechte Ausübung von Herrschaft bedeutet. Auch sollte die Natur zum Nutzen des Menschen kultiviert werden, ohne Raubbau an ihr zu treiben.

      Die Bildung des Menschen