David Cronenberg Pořadí knih
David Cronenberg je uznávaný tvůrce, který proslul jako jeden z hlavních tvůrců žánru „body horror“. Jeho díla se hluboce zabývají lidskými obavami z tělesných proměn a nákazy, kde se psychologické a fyzické prolínají. V průběhu své kariéry mistrně proplouval hororovými a sci-fi motivy, často zkoumal temné stránky lidské touhy a těla. Jeho první román, Consumed, vychází z podobných znepokojivých témat, která definují jeho vizuálně podmanivou filmografii.






- 2014
- 2014
Consumed. Verzehrt, English Edition
- 284 stránek
- 10 hodin čtení
The story of two journalists whose entanglement in a French philosopher's death becomes a surreal journey into global conspiracy.
- 2014
Konzumárium
- 280 stránek
- 10 hodin čtení
Manželé Hana a Nathan Mathovi, oba investigativní novináři, se při své hektické práci vídají hlavně na letištích a komunikují spolu především mobilem a přes internet. Oba dělají obskurní případy a oba se snadno zaplétají do sexuálních a životu nebezpečných dobrodružství s lidmi, o nichž píší. Hana chce získat interview od věhlasného francouzského filozofa, který je podezřelý z vraždy své neméně věhlasné manželky, již měl po smrti rozřezat a zčásti zkonzumovat.
- 1997
Cronenberg on Cronenberg
- 256 stránek
- 9 hodin čtení
With films such as The Brood and Videodrome, David Cronenberg established himself as Canada's most provocative director. With subsequent movies such as The Dead Zone, The Fly, Dead Ringers and Naked Lunch, Cronenberg demonstrated his ability not only to touch painful nerves but also to invest his own developing genre with seriousness, philosophical dimension and a rare emotional intensity.Cronenberg on Cronenberg charts his development from maker of inexpensive 'exploitation' cinema to internationally renowned director of million-dollar movies, and reveals the concerns and obsessions which continue to dominate his increasingly rich and complex work. This edition, with an additional chapter, follows Cronenberg's work up to the creation of Crash.
- 1983
In the world that lies ahead of us all, reality and hallucination will merge and interchange. So when Max Renn saw the flesh of his stomach swell and redden as though a giant worm was moving beneath the skin, was that imagination—or reality? And when the skin split and the flesh parted like giant lips, soft and bloodied. When he could sink his fingers, his whole hand, deep inside, feeling and probing through the wall of his own stomach. As the juices, thick and warm, clung and sucked gently at his finger-tips, drawing him in. As the bile rose, hot with revulsion in his throat.... Was that a nightmare—or reality?