Peníze vnímáme jako čísla, uvažujeme o jejich hodnotě a množství, ale když v reálném životě peníze utrácíme, ve hře je víc emocí než racionálního přemýšlení. Jinými slovy, emoce hrají velkou roli při formování našeho způsobu, jak s penězi nakládáme. Když se třeba pokoušíme ušetřit, stanovit cenu věcí nebo když chceme zodpovědně utrácet, děláme ve výsledku špatná rozhodnutí. Kniha obsahuje širokou škálu témat z každodenního života – od pasti „bezbolestného“ placení pomocí kreditních karet, přes skrytá nebezpečí řízení domácího rozpočtu až po svůdnou nástrahu, kterou představuje nevázané utrácení během dovolené.
Jeff Kreisler Knihy





Shares anecdotal insight into the illogical influences behind poor financial decisions and how to outmaneuver them, covering topics ranging from credit-card debt and household budgeting to holiday spending and real estate sales
Exploring the theme of unethical wealth acquisition, this guide reveals the various schemes employed by individuals across different sectors, from corporate leaders to athletes and politicians. It presents a provocative take on the idea that cheating is a viable strategy for achieving substantial financial success. The book details methods that have consistently yielded high returns, inviting readers to consider the allure of illegal and immoral paths to riches in today's challenging economic landscape.
Behavior change design creates entrancing—and effective—products and experiences. Whether you've studied psychology or are new to the field, you can incorporate behavior change principles into your designs to help people achieve meaningful goals, learn and grow, and connect with one another. Engaged offers practical tips for design professionals to apply the psychology of engagement to their work.