Will Self nás ve svých povídkách zasvětí do výzkumu neuvěřitelně nudného amazonského kmene ur- Bororů, zavede nás na podivné psychiatrické oddělení č. 9, objasní nám, co se děje s lidmi po smrti, vysvětlí nám převratnou kvantitativní teorii šílenství a ukáže, co všechno obnáší „čekání“ – to vše se smyslem pro anglický, hodně černý a absurdní humor.
Will Self Knihy
William Self je anglický romanopisec, kritik a publicista známý svými satirickými, groteskními a fantastickými romány a povídkami. Jeho díla se často odehrávají ve zdánlivě paralelních vesmírech, kde prozkoumává temnější stránky lidské povahy. Selfův jedinečný styl kombinuje syrový realismus s prvky nadpřirozena, čímž vytváří znepokojivé, ale zároveň podmanivé čtenářské zážitky. Jeho psaní vyniká ostrou kritikou společnosti a lidských slabostí.







Hrdinou vypravěčsky hravého, jazykově vynalézavého Deštníku je psychiatr Zachary alias Zack Busner, postava, jež se objevuje i v autorových dřívějších povídkách. Srdcem příběhu je setkání hlavního hrdiny psychiatra Zacharyho s pacientkou Audrey v jednom severolondýnském ústavu pro duševně choré v šedesátých letech dvacátého století. Audrey je považována za duševně nemocnou mylně, ve skutečnosti trpí záhadnou spavou nemocí, z níž se ji Busnerovi podaří načas probudit. Self se inspiroval slavnou knihou britsko-amerického neurologa Olivera Sackse Probouzení (česky, Dybbuk 2010) pojednávající o pacientech, kteří onemocněli při epidemii „spavé“ encefalitidy v letech krátce po skončení první světové války a které se na sklonku šedesátých let podařilo Sacksovi „probudit k životu“ experimentální léčbou dopaminem. Self se ovšem námětu zmocňuje romanopisecky volně a odvážně v monumentálním vyprávění, které se na osudech tápajícího Busnera, tajemné a nepoddajné Audrey a Audreyiných bratrů pokouší zachytit klíčové rysy moderní západoevropské civilizace od počátku dvacátého století do současnosti.
Vajgl
- 300 stránek
- 11 hodin čtení
Když se turista ocitne v cizí zemi – o níž ví jen to, co píšou v turistických průvodcích, nezná místní zvyklosti, místní politický, a už vůbec ne právní systém – ve špatnou dobu na špatném místě, zakládá si na obrovský malér. Opravdový malér nastane ale teprve tehdy, kdy se ukáže, že vlastně nezná ani vlastní manželku, ba ani vlastní děti a že mu to dosud vlastně docela vyhovovalo – to teprve začne ta pravá šaráda. U Willa Selfa se ale kafkovská šaráda postupně mění v conradovskou cestu do srdce temnoty a v tragédii s překvapivým, i když vlastně docela předvídatelným koncem. Hlavní roli v této knize má Pasivita a Nevůle vzít svůj život do vlastních rukou. Selfova další „komická“ kniha, v níž se svým ryze osobitým humorem, jízlivostí a hraním se slovy a významy předkládá parodii, satiru a kritiku turismu, kolonialismu, rasismu, nejrůznějších právních systémů, mezinárodních vztahů, antropologie, neurologie, „břímě“ bílého muže či spíše divadelních bezpečnostních „protiteroristických“ opatření. Kniha získala v roce 2008 Bollinger Everyman Wodehouse Prize.
Little people in the city
- 128 stránek
- 5 hodin čtení
He's like Banksy -- but not as big...They're Not Pets, Susan,' says a stern father who has just shot a bumblebee, its wings sparkling in the evening sunlight; a lone office worker, less than an inch high, looks out over the river in his lunch break, 'Dreaming of Packing it all In'; and a tiny couple share a 'Last Kiss' against the soft neon lights of the city at midnight. Mixing sharp humour with a delicious edge of melancholy, Little People in the City brings together the collected photographs of Slinkachu, a street-artist who for several years has been leaving little hand-painted people in the bustling city to fend for themselves, waiting to be discovered. . . 'Oddly enough, even when you know they are just hand-painted figurines, you can't help but feel that their plights convey something of our own fears about being lost and vulnerable in a big, bad city.' The Times
Complete Tales and Poems
- 1092 stránek
- 39 hodin čtení
Poetry. O, Tempora! O, Mores! -- To Margaret -- "To Octavia" -- Tamerlane -- Song -- Dreams -- Spirits of the Dead -- Evening Star -- Imitation -- Stanzas -- A Dream -- "The Happiest Day, the Happiest Hour" -- The Lake: To__ -- Sonnet: To Science -- Al Aaraaf -- "Mysterious Star!" -- Romance -- To __ ("The bowers whereat") -- To the River __ -- To __ ("I heed not") -- Fairy Land -- Fairy-Land -- Alone -- "To Isaac Lea" -- Elizabeth -- From an Album -- "Lines on Joe Locke" -- To Helen -- Israfel -- The Sleeper -- The Valley of Unrest -- The City in the Sea -- Lenore -- To One in Paradise -- Hymn -- Enigma -- Serenade -- The Coliseum -- To F__s S. O__d -- To F__ -- Bridal Ballad -- Sonnet: To Zante -- The Haunted Palace -- Sonnet: Silence -- The Conqueror Worm -- Dream-land -- Eulalie: A Song -- The Raven -- A Valentine -- "Deep in Earth" -- To Miss Louise Olivia Hunter -- To M.L. S__ -- To __ __ __ -- Ulalume: A Ballad -- An Enigma -- The Bells -- To Helen -- A Dream within a Dream -- For Annie -- Eldorado -- Sonnet: To My Mother -- Annabel Lee -- Scenes from "Politian."\Fiction. Metzengerstein -- The Duc De L'Omelette -- A Tale of Jerusalem -- Loss of Breath -- Bon-Bon -- Four Beasts in One: the Homo-Cameleopard -- MS. Found in a Bottle -- The Assignation -- The Unparalleled Adventures of One Hans Pfaal -- Lionizing -- Shadow: A Parable -- Silence: A Fable -- Berenice -- Morella -- King Pest -- Mystification -- Ligeia -- How to Write a Blackwood Article -- The Devil in the Belfry -- The Man That Was Used Up -- The Fall of the House of Usher -- William Wilson -- The Conversation of Eiros and Charmion -- Some Account of Stonehenge, the Giant's Dance -- Why the Little Frenchman Wears His Hand in a Sling -- Instinct vs. Reason: A Black Cat -- The Business Man -- The Philosophy of Furniture -- The Man of the Crowd -- The Island of the Fay -- The Murders in the Rue Morgue -- A Descent into the Maelstrom -- The Colloquy of Monos and Una -- Never Bet the Devil Your Head -- Eleonora -- Three Sundays in a Week -- The Oval Portrait -- The Maque of the Red Death -- The Pit and the Pendulum -- The Mystery of Marie Roget -- Morning on the Wissahiccon -- The Tell-Tale Heart -- The Gold Bug -- The Black Cat -- Diddling Considered as One of the Exact Sciences -- Byron and Miss Chaworth -- The Spectacles -- The Oblong Box -- A Tale of the Ragged Mountains -- The Premature Burial -- The Purloined Letter -- The System of Doctor Tarr and Professor Fether -- Mesmeric Revelation -- "Thou Art the Man" -- The Balloon-Hoax -- The Angel of the Odd -- The Literary Life of Thingum Bob, Esq. -- The Thousand-and-Second Tale of Scheherazade -- Some Words with a Mummy -- The Power of Words -- The Imp of the Perverse -- The Facts in the Case of M. Valdemar -- The Sphinx -- The Cask of Amontillado -- The Domain of Arnheim -- Mellonta Tauta -- Landor's Cottage -- Hop-Frog -- Von Kempelen and His Discovery -- "X-ing a Paragrab" -- Eureka: A Prose Poem -- The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket
Darkly fascinating short novel depicts the struggles of a doubting, supremely alienated protagonist in a world of relative values. Seminal work introduced moral, religious, political and social themes that dominated Dostoyevsky’s later masterworks. Constance Garnett’s authoritative translation is reprinted here, with a new introduction.
A British writer embarks on a surreal journey through the contrasting landscapes of L.A. freeways and crumbling English cliffs, blending humor and sharp social commentary. As he navigates this quest, he critiques celebrity culture while investigating the metaphorical crime of "who killed the movies." Will Self's inventive narrative style brings to life a unique exploration of art, identity, and the absurdities of modern fame.
“How was your day?” is a special commissioned piece of work from The Humber Mouth Literature Festival 2017.
From the Booker-shortlisted author of Umbrella, a world-girdling collection of writings inspired by a life lived in and for literature.
Exploring the intricacies of writing and literature, this collection of essays showcases Will Self's unique voice and sharp wit. Celebrated as a bold and engaging novelist, he offers insightful reflections that challenge conventional perspectives on reading. Each piece invites readers to reconsider their relationship with literature, making it a compelling read for anyone interested in the art of storytelling and the written word.

