Historický román z počátku 20.století popisující poměry ve Francii.Osudy dvou chudých šlechticů,jejich boj s chudobou i nepřízni svého okolí. Vyšlo jako 2.vydání pro členy Evropského literárního klubu.
Henry de Montherlant Knihy
Henry de Montherlant byl romanopisec, dramatik, esejista a básník. Byl členem Francouzské akademie a lze jej považovat za jednoho z největších spisovatelů 20. století, na stejné úrovni jako Prousta či Célinea. Jeho díla zkoumají témata cti, dětství, přátelství a mužnosti s pronikavým pozorováním lidské povahy.







Historický román z počátku 20.století popisující poměry ve Francii.Osudy dvou chudých šlechticů,jejich boj s chudobou i nepřízni svého okolí. Vyšlo jako 2.vydání pro členy Evropského literárního klubu.
Chaos And Night
- 235 stránek
- 9 hodin čtení
Don Celestino is old and bitter and afraid, an impossible man. An anarchist who has been in exile from his native Spain for more than twenty years, he lives with his daughter in Paris, but in his mind he is still fighting the Spanish Civil War. He fulminates against the daily papers; he brags about his past exploits. He has become bigoted, self-important, and obsessed; a bully to his fellow exiles and a tyrant to his daughter, Pascualita.Then a family member dies in Madrid and there is an inheritance to sort out. Pascualita wants to go to Spain, which is supposedly opening up in response to the 1960s, and Don Celestino feels he has no choice but to follow. He is full of dread and desire, foreseeing a heroic last confrontation with his enemies, but what he encounters instead is a new commercialized Spain that has no time for the past, much less for him. Or so it seems. Because the last act of Don Celestino’s dizzying personal drama will prove that though “there is nothing serious . . . , there is tragedy.”An astonishing modern take on Don Quixote, Chaos and Night untangles the ties between politics and paranoia, self-loathing and self-pity, rage and remorse. It is the darkly funny final flowering of the art of Henry de Montherlant, a solitary and scarifying modern master whose work, admired by Graham Greene and Albert Camus, is sure to appeal to contemporary readers of Thomas Bernhard and Roberto Bolaño.



