Knihobot

Nelson Algren

    28. březen 1909 – 9. květen 1981

    Nelson Algren se s vášní věnoval zachycování života na okraji společnosti, zejména v drsném prostředí městské chudoby. Jeho styl, charakteristický temným naturalismem, pronikavě odhaluje osudy ztracených existencí. S melancholickou poezií popisuje jejich boj a snaží se podat svědectví o jejich svérázném jazyce a beznaději. Algrenův hlas je hlasem utlačovaných a zapomenutých, což z jeho děl činí silné sociální komentáře.

    Nelson Algren
    Biblioteca Grandes Exitos - 71: El hombre del brazo de oro
    The Man with the Golden Arm
    Never Come Morning
    The Neon Wilderness
    Neónová divočina
    Špacír po divokejch končinách
    • Texasan Dove Linkhorn se na své cestě do hlubin noci propadá mezi ztroskotance, podvodníky, pasáky a šlapky. Algrenovou téměř antropologickou studií života v městské džungli New Orleansu za hospodářské krize se prolínají variace tří úzce propojených motivů: zločinu, chudoby a zoufalství. Román Špacír po divokejch končinách bývá díky notné dávce černého humoru a prvořadé literární kvalitě považován za předchůdce takových knih, jakými jsou Hellerova Hlava 22 nebo Keseyho Vyhoďme ho z kola ven. Popisuje odvrácenou tvář Ameriky ve své klasické podobě. Název románu – A Walk on the Wild Side – značně zpopularizoval Lou Reed, který měl z knihy udělat muzikál, zůstal však jen u názvu a příbuzné tematiky: svou píseň napsal o ztroskotancích z okruhu Warholovy Továrny, čímž Algrenovu knihu aktualizoval.

      Špacír po divokejch končinách
    • Výbor z povídek ze stejnojmenného povídkového souboru předního amerického romanopisce a povídkáře (nar. 1909). Drsné obrazy (reprodukované v překladu slangem a obecnou češtinou) z prostředí americké velkoměstské spodiny nebo z prostředí americké armády v Evropě na sklonku války a v prvních letech poválečných. Obsahuje doslov mj. s poznámkou k překladu.

      Neónová divočina
    • Never Come Morning is unique among the novels of Algren. The author's only romance, the novel concerns Bruno Bicek, a would-be boxer from Chicago's Northwest side, and Steffi, the woman who shares his dream while living his nightmare. "It is an unusual and brilliant book," said The New York Times. "A bold scribbling upon the wall for comfortable Americans to ponder and digest." This new edition features an introduction by Kurt Vonnegut, Jr. and an interview with Nelson Algren by H.E.F. Donohue.

      Never Come Morning
    • A novel of rare genius, The Man with the Golden Arm describes the dissolution of a card-dealing WWII veteran named Frankie Machine, caught in the act of slowly cutting his own heart into wafer-thin slices. For Frankie, a murder committed may be the least of his problems. The literary critic Malcolm Cowley called The Man with the Golden Arm “Algren’s defense of the individual,” while Carl Sandburg wrote of its “strange midnight dignity.” A literary tour de force, here is a novel unlike any other, one in which drug addiction, poverty, and human failure somehow suggest a defense of human dignity and a reason for hope. Seven Stories Press separately publishes the critical edition of The Man with the Golden Arm, the first critical edition of an Algren work, featuring an extra 100+ pages of insightful essays by Russell Banks, Bettina Drew, James R. Giles, Carlo Rotella, William Savage, Lee Stringer, Studs Terkel, Kurt Vonnegut, and others.

      The Man with the Golden Arm
    • Een transatlantische liefde

      Brieven aan Nelson Algren 1947-1964

      4,0(1)Ohodnotit

      Brieven van de Franse filosofe en schrijfster (1908-1986) aan haar Amerikaanse geliefde, de schrijver Nelson Algren (1909-1981).

      Een transatlantische liefde
    • Un fils de l'Amérique

      • 377 stránek
      • 14 hodin čtení

      Pour son entrée en littérature, l'auteur de L'Homme au bras d'or nous raconte la dérive dans l'Amérique de la Dépression d'un gosse du Texas. On retrouve dans ce roman l'univers des hobos que la future idole des existentialistes dépeint avec un lyrisme et une humanité qui feront dire à R-Y. Pétillon qu'" ils illustrent l'Amérique telle qu'elle devrait être, à l'encontre de ce qu'elle est devenue ". Et de citer Hemingway : " Pour le lire, il faut savoir encaisser. Algren frappe des deux mains, il a un bon jeu de jambes, et si vous n'êtes pas vigilant, il va vous démolir. "

      Un fils de l'Amérique