Knihobot

Ondřej Šimik

    28. říjen 1982
    Výchova předškolního dítěte ke zdravému způsobu života
    Analýza vlastivědných (dějepisných) učebnic pro 1. stupeň ZŠ po kurikulární reformě
    Učebnice přírodovědy pohledem pedagogického výzkumu
    • Publikace pojednává o současných učebnicích přírodovědy. Výzkumně se zabývá především hodnocením obtížnosti a didaktické vybavenosti. Rovněž reflektuje složení otázek a učebních úloh nebo srovnává témata v učebnicích ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání. V neposlední řadě se zaměřuje výzkumnou sondou i na názory žáků a učitelů na vybrané učebnice přírodovědy. Výsledky výzkumu mohou přispět k lepší orientaci v nabídce současných učebnic a pomoci učitelům ve výběru kvalitní učebnice, který bude založen na výzkumných datech.

      Učebnice přírodovědy pohledem pedagogického výzkumu
    • Učební text je zpracován jako studijní opora k předmětu Výchova ke zdravému způsobu života. Jeho cílem je přehledně a srozumitelně představit problematiku zdravého životního stylu v kontextu výchovy dítěte předškolního věku. Učební text je rozdělen do osmi kapitol, které reflektují téma z různých úhlů.

      Výchova předškolního dítěte ke zdravému způsobu života