International marketing : theory, practices and new trends
- 246 stránek
- 9 hodin čtení







Publikace International Marketing je prvním anglicky psaným učebním textem určeným studentům cizojazyčných programů. Vzhledem k rostoucímu počtu zahraničních studentů na českých vysokých školách a rozvoji mezinárodních studijních programů se autorky rozhodly nabídnout publikaci, která seznámí čtenáře s moderním pojetím mezinárodního marketingu. Pokrývá problematiku strategického marketingového řízení a analýzu nástrojů mezinárodního marketingového mixu, které podniky využívají pro své mezinárodní aktivity. Teoretické části jsou doplněny příklady z firemní praxe, přičemž se zaměřují na firmy ze střední a východní Evropy a české podniky, které úspěšně pronikly na zahraniční trhy. Tato publikace, napsaná týmem českých autorů z katedry mezinárodního obchodu na Vysoké škole ekonomické v Praze, má za cíl zlepšit mezinárodní vědecký obraz univerzity a nabídnout komplexní pohled na mezinárodní marketing a aktuální trendy v mezinárodním podnikání. Mezinárodní marketing je dynamická věda úzce spojená s praktickým podnikáním, která musí efektivně reagovat na rychle se měnící mezinárodní obchodní prostředí. Během ekonomické krize se marketing stává klíčovým nástrojem pro překonání nižší poptávky na mezinárodních trzích.
Cílem autorského kolektivu je analyzovat jednotlivé aspekty mezinárodní konkurenceschopnosti a zaměřit se na dopady vstupu ČR do EU v rovině makroekonomické i mikroekonomické.
Výzkumná zpráva, učebnice - Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta mezinárodních vztahů.
Šesté, moderně pojaté vydání jedné z nejpoužívanějších učebnic marketingu je zaměřeno na nejnovější trendy - nové vztahy k zákazníkům, cílené marketingové strategie, produkty šité na míru pomocí moderních technologií, nástroje pro zlepšení pozice menších firem, nové formy mezifiremní spolupráce. Světově proslulí a uznávaní autoři připravili text s řadou případových studií, příkladů a cvičení. V první části vysvětlují základní pojmy a koncepce marketingu. Druhá část je věnována internetu, analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací, spotřebnímu chování. Třetí, nosná část knihy, je zaměřena na strategický marketing a na jednotlivé nástroje marketingového mixu (výrobková, cenová, distribuční a komunikační politika). Závěrečná část zpracovává tematiku globálního marketingu a úlohy marketingu v moderní společnosti. Překlad je dílem kolektivu pedagogů katedry mezinárodního obchodu Vysoké školy ekonomické v Praze, kteří mají i vlastní marketingové zkušenosti z působení ve firmách.
Encyklopedický výklad terminologie z oblasti mezinárodního obchodu a marketingu.
Aktualizované vydání úspěšné publikace představuje nezbytnou příručku pro studenty vysokých škol, podnikatele, manažery a pracovníky firem působících na mezinárodním trhu. Autoři z VŠE v Praze se zaměřují na klíčové postupy a rozhodovací procesy firem při hospodářské spolupráci se zahraničím, od analýzy tržních podmínek po výběr obchodních partnerů a smluvní podmínky. Nové vydání reflektuje faktory, které podnikatelé musí brát v úvahu v podmínkách nejistot na zbožových a finančních trzích. Kniha se zabývá novými přístupy k mezinárodnímu podnikání vyvolanými globálními krizemi, změnami regulací a novelizací právních předpisů. Její komplexnost pokrývá různé formy mezinárodních obchodních operací, včetně licenčních vztahů, franchisingu, zušlechťovacího styku a přímých zahraničních investic. Klíčové části publikace se soustředí na mezinárodní obchod s hmotným zbožím a nezbytné aktivity, jako jsou celní řízení, financování, logistika a pojištění. Dále se věnuje specifikům obchodů na burzách, investičními celky, offsetům a obchodům s nehmotnými statky.
Podnikatelé, manažeři a vysokoškolští studenti se v knize dozví aktuální a ucelené poznatky o problematice mezinárodního marketingu.