Tento autor se již od počátku 80. let 20. století věnuje výuce angličtiny jako cizího jazyka v různých formách. Jeho práce zahrnuje výuku studentů, učitelů i lektorů, a kromě toho píše články a knihy. Jedním z jeho současných zájmů je CLIL (jazykově a předmětrově integrované učení), přičemž většina jeho činnosti probíhá prostřednictvím Pilgrims v Canterbury. Autor se často dělí o své zkušenosti na mezinárodních konferencích a workshopech a neustále si udržuje kontakt s výukou jazyků, aby jeho tréninková práce vycházela z praxe.
Part of a post-First Certificate advanced-level ELT course which aims to bridge the gap between speaking in English and thinking in English. The materials consist of a coursebook, a teacher's book, a self-study workbook, and two cassettes.
Part of a post-First Certificate advanced-level ELT course which aims to bridge the gap between speaking in English and thinking in English. The materials consist of a coursebook, a teacher's book, a self-study workbook, and two cassettes.
Using the Mother Tongue, part of the Professional Perspectives series , offers a variety of practical ways to make use of what is a very valuable resource by: providing ideas and guidelines on when and how to use the mother tongue encouraging teachers to use the mother tongue selectively and effectively raising awareness of the similarities and differences between languages building links between the mother tongue and the foreign language through comparison and translation The use of the mother tongue in the foreign language classroom has often been officially discouraged; however, many teachers have recognised that in practice using one’s own language to learn a foreign language is natural, necessary and efficient.