Nina Spada je profesorkou aplikované lingvistiky, jejíž výzkum se zaměřuje na osvojování druhého jazyka, výuku jazyků ve třídě a angličtinu jako druhý jazyk. Její práce analyzuje dynamiku učení a vyučování jazyků v reálných prostředích. Prostřednictvím svých studií přispívá k hlubšímu porozumění procesu, kterým si studenti osvojují nové jazyky. Její zaměření na praktickou aplikaci lingvistických teorií nabízí cenné poznatky pro pedagogy i studenty jazyků.
Provides teachers with a comprehensive introduction to first and second language acquisition. The authors believe that by understanding research and theories on how languages are learned, teachers will be better able to judge the merits of different teachi
Digital versions and updated research applications. Second revised edition
210 stránek
8 hodin čtení
The second edition of the Communicative Orientation of Language Teaching (COLT) Observation Scheme updates this established research tool for L2 teaching by incorporating digital advancements. It features web-based platforms for data management, artificial intelligence for coding, and faster transcription methods. The structure mirrors the original with added chapters on Digital and Numeric COLT, along with expanded research summaries. Designed for both novice and experienced researchers, the volume includes user-friendly examples and activities to facilitate exploration of L2 classroom dynamics.