Proměny paradigmatu výchovy
Autoři
Více o knize
Publikace představuje základní etapy vývoje filosofických přístupů k výchově a vzdělávání. Práce není vyčerpávajícím přehledem tohoto vývoje. Volba antických, středověkých, renesančních, novověkých a moderních autorů byla podřízena hledání a výkladu alternativních modelů, idejí, koncepcí, které promlouvají do dějin naší doby. Je to důležité proto, že dnešní svět je globální školou, která „likviduje“ tradiční hodnoty evropské kultury, směřuje ke kulturní otevřenosti s jejími přínosy i záludnostmi. Práce předjímá střety a zápasy na poli výchovy příštích dnů, nabízí z evropské tradice to, co umožní řešení současných i budoucích problémů. Autoři se obracejí ke studiu proměny filosofických modelů výchovy, aby ukázali bohatství a kontinuitu evropské výchovné a vzdělávací tradice, její hodnoty, ideály a standardy. Neprodejný titul - vydáno pro potřebu Pedagogické fakulty UP.