One family of objects = Jedna skupina předmětů
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Kniha dohledává, na základě autobiografického textu a fotografické přílohy, vztah autora k průmyslovým strojům ze Škody Klatovy; z továrny, kde se vyučil, a kde jeho rodiče pracovali několik desítek let. Po jejím definitivním zániku v roce 2005, bylo její vnitřní vybavení rozprodáno. Jak svým zaměstnancům, tak novým subjektům – drobným řemeslníkům či velkým výrobním komplexům v Indii a Mexiku. To se týkalo i rodičů Jiřího Skály, kteří si sami koupili soustruh, na němž pracovali přes dvacet let. Jejich rozhodnutí vedlo autora k jinému: nalést většinu strojů, které si pamatoval z dospívání a požádat jejich vlastníky o jejich fotografie, z jejich nového prostředí. Samotný text popisuje hledání strojů, setkání s jejich vlastníky a vztah Jiřího Skály k rodičům, který byl formován v prostředí velkých zelezných kolosů – s jejich specifickou estetikou zeleného a modrého nátěru, všudypřítomného oleje či štiplavé vůně drobných částeček ocelového prach.
Nákup knihy
One family of objects = Jedna skupina předmětů, Jiří Skála, Marek Tomin
- Jazyk
- Rok vydání
- 2010
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- One family of objects = Jedna skupina předmětů
- Jazyk
- česky, anglicky
- Autoři
- Jiří Skála, Marek Tomin
- Vydavatel
- JRP Ringier : Tranzit
- Rok vydání
- 2010
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8087259041
- ISBN13
- 9788087259047
- Kategorie
- Katalogy výstav, Výtvarné umění
- Anotace
- Kniha dohledává, na základě autobiografického textu a fotografické přílohy, vztah autora k průmyslovým strojům ze Škody Klatovy; z továrny, kde se vyučil, a kde jeho rodiče pracovali několik desítek let. Po jejím definitivním zániku v roce 2005, bylo její vnitřní vybavení rozprodáno. Jak svým zaměstnancům, tak novým subjektům – drobným řemeslníkům či velkým výrobním komplexům v Indii a Mexiku. To se týkalo i rodičů Jiřího Skály, kteří si sami koupili soustruh, na němž pracovali přes dvacet let. Jejich rozhodnutí vedlo autora k jinému: nalést většinu strojů, které si pamatoval z dospívání a požádat jejich vlastníky o jejich fotografie, z jejich nového prostředí. Samotný text popisuje hledání strojů, setkání s jejich vlastníky a vztah Jiřího Skály k rodičům, který byl formován v prostředí velkých zelezných kolosů – s jejich specifickou estetikou zeleného a modrého nátěru, všudypřítomného oleje či štiplavé vůně drobných částeček ocelového prach.