Genderový orienťák, aneb, víme-li kudy, ve firmě nezabloudíme
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Téma rovných příležitostí mužů a žen ve firemním prostředí není pouhým módním trendem importovaným ze zahraničí. Nedá se s ním zacházet jako s bezobsažnou značkou, kterou se opatří firemní strategie. Genderové povědomí obyvatelstva České republiky se totiž rok od roku zvyšuje. A kdo jednou genderovou citlivost získá, už před ní těžko může zavřít oči. Dokáže rozlišit, co se jako rovnost jenom tváří, umí vyhodnotit, jaké zacházení je pro něj/ni nevýhodné. Proto lze očekávat, že téma rovných příležitostí ve firemním prostředí bude nadále nabývat na významu. Nevytratí se z veřejného prostoru po vzoru módních vln. Abychom se s vámi, milými zástupci a zástupkyněmi firemního sektoru, naladili na stejnou notu, sepsali jsme několik námětů, jak a kde se ve firmě do rovnání pustit. Věříme totiž, že rovné šance a generování zisku nestojí proti sobě v rozporu. Základní úvahou lze dojít k závěru, že rovné šance zaručují nejširší možnou základnu pracovní síly, která bude chtít dobrovolně odvádět maximum svých schopností. Generují také nejširší možný okruh klientely, odběratelů či dodavatelů. Umožňují vidět obchodní šance a výzvy tam, kde je jiní nevidí. Cílem publikace je poukázat na vybrané oblasti firemní praxe, ve kterých se v našich podmínkách navzdory legislativním normám vyskytuje nerovné zacházení s muži a ženami, a poskytnout inspiraci k jeho odstranění. Nejen proto, že se to ekonomicky vyplatí. Také proto, že je etické jednat spolu navzájem jako s rovnocennými bytostmi.
Nákup knihy
Genderový orienťák, aneb, víme-li kudy, ve firmě nezabloudíme, Denisa Bel Hadjsalah, Jana Benešová, Anita Brůnová, Margita Býmová, Ivana Sulovská
- Jazyk
- Rok vydání
- 2015
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Genderový orienťák, aneb, víme-li kudy, ve firmě nezabloudíme
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Denisa Bel Hadjsalah, Jana Benešová, Anita Brůnová, Margita Býmová, Ivana Sulovská
- Vydavatel
- Centrum Kašpar
- Rok vydání
- 2015
- Vazba
- kroužková
- ISBN10
- 8090605915
- ISBN13
- 9788090605916
- Kategorie
- Podnikání a ekonomie
- Anotace
- Téma rovných příležitostí mužů a žen ve firemním prostředí není pouhým módním trendem importovaným ze zahraničí. Nedá se s ním zacházet jako s bezobsažnou značkou, kterou se opatří firemní strategie. Genderové povědomí obyvatelstva České republiky se totiž rok od roku zvyšuje. A kdo jednou genderovou citlivost získá, už před ní těžko může zavřít oči. Dokáže rozlišit, co se jako rovnost jenom tváří, umí vyhodnotit, jaké zacházení je pro něj/ni nevýhodné. Proto lze očekávat, že téma rovných příležitostí ve firemním prostředí bude nadále nabývat na významu. Nevytratí se z veřejného prostoru po vzoru módních vln. Abychom se s vámi, milými zástupci a zástupkyněmi firemního sektoru, naladili na stejnou notu, sepsali jsme několik námětů, jak a kde se ve firmě do rovnání pustit. Věříme totiž, že rovné šance a generování zisku nestojí proti sobě v rozporu. Základní úvahou lze dojít k závěru, že rovné šance zaručují nejširší možnou základnu pracovní síly, která bude chtít dobrovolně odvádět maximum svých schopností. Generují také nejširší možný okruh klientely, odběratelů či dodavatelů. Umožňují vidět obchodní šance a výzvy tam, kde je jiní nevidí. Cílem publikace je poukázat na vybrané oblasti firemní praxe, ve kterých se v našich podmínkách navzdory legislativním normám vyskytuje nerovné zacházení s muži a ženami, a poskytnout inspiraci k jeho odstranění. Nejen proto, že se to ekonomicky vyplatí. Také proto, že je etické jednat spolu navzájem jako s rovnocennými bytostmi.