Ars linearis. Stará grafika a kresba Čech, Německa a Slezska v evropských souvislostech
- 104 stránek
- 4 hodiny čtení
První díl dnes již pětidílné série výstupů z pravidelného odborného kolokvia. Editorka Alena Volrábová.
Tato série se noří do světa lineárního umění a jeho teoretických i praktických aspektů. Každý svazek představuje soubor příspěvků z odborných kolokvií, kde se setkávají umělci, historici a teoretici umění. Zkoumá se zde vizuální jazyk, jeho struktury a možnosti vyjádření v rámci geometrických a abstraktních forem. Je to cenný zdroj pro každého, kdo se zajímá o hlubší pochopení principů stojících za touto specifickou uměleckou disciplínou.
První díl dnes již pětidílné série výstupů z pravidelného odborného kolokvia. Editorka Alena Volrábová.
Druhý díl sborníku navazující na předchozí výstupy z pravidelného odborného kolokvia. Editorka Alena Volrábová.
Sborník předkládá devatenáct příspěvků z odborné rozpravy na témata vážící se k umění grafiky a kresby v kontextu české tvorby včetně zajímavých akvizic moderního a současného umění. Editorka Alena Volrábová. Autoři textu Monika Benčová a další.
Sborník předkládá patnáct příspěvků z odborného kolokvia na témata vážící se k umění grafiky a kresby v kontextu české tvorby včetně zajímavých akvizic moderního a současného umění. Autoři textů jsou v oboru největšími autoritami v rámci ČR a jejich výstupy mají jak vysokou vědeckou úroveň, tak zároveň jsou přínosné i pro širší okruh zájemců a přináší řadu nových poznatků z daných oborů. Publikace rozšiřuje povědomí o uměleckých dílech, která nemohou být trvale vystavována pro citlivost na světlo a další klimatické podmínky. Editorka Alena Volrábová. Autoři textu Barbara Balážová a další.
Sborník předkládá šestnáct příspěvků z odborného kolokvia, přinášející řadu nových poznatků z oboru kresby, grafiky a iluminací. Autoři příspěvků jsou v oboru největšími autoritami v rámci ČR a jejich výstupy mají vysokou vědeckou úroveň a zároveň jsou přínosné i pro širší okruh zájemců. Publikace rozšiřuje povědomí o uměleckých dílech, která nemohou být trvale vystavována pro citlivost na světlo a další klimatické podmínky. Řada Ars linearis, jako ročenka obsahující články o umění na papíře a pergamenu, je ojedinělou svého druhu v celosvětovém měřítku. Vzhledem k tomu, že vychází dvojjazyčně, je akceptována i v zahraničí, kde si již získala velmi dobré jméno.