The critical approach to L2 writing is arguably one of the most significant recent developments in L2 writing pedagogy. A. Suresh Canagarajah provides a thorough discussion of this topic in Critical Academic Writing and Multilingual Students.This volume facilitates teacher self-reflection and enables readers to better understand the motivations and pedagogical implications--especially for L2 writing--of a more openly pedagogical approach.Critical Academic Writing and Multilingual Students explains what it means to commit to an academic pedagogy, in terms of form, self, content, and community--and what it can accomplish in the L2 writing classroom. It's a guide for writing teachers who wish to embark on a journey toward increased critical awareness of the role they play, or potentially could play, in the lives of their students.
Michiganská série o výuce vícejazyčných autorůSérie
Tato série se ponoří do hlubin výuky vícejazyčných spisovatelů, poskytuje cenné zdroje a teoretické rámce pro pedagogy. Zkoumá vznikající pedagogické přístupy a osvědčené postupy pro podporu studentů, jejichž psaní překračuje hranice jazyků a kultur. Cílem je vytvořit inkluzivnější a efektivnější výuková prostředí, která oceňují vícejazyčné schopnosti.
