Knihobot

Studie sociální interakce

Tato série se ponořuje do hlubin lidské interakce a zkoumá, jak jazyk formuje naše sociální světy. Každá kniha analyzuje komunikační strategie v různých prostředích, od vzdělávání po pracoviště. Zaměřuje se na to, jak prostřednictvím rozhovoru budujeme identity, vytváříme komunity a dosahujeme cílů. Série nabízí cenné poznatky pro pochopení sociálních dynamik a profesních praktik.

Social Interaction and L2 Classroom Discourse
Social Interaction and Teacher Cognition
Social Interaction and English Language Teacher Identity

Doporučené pořadí čtení

  • The book offers a close examination of cognition-in-interaction in three distinctive aspects: learning to teach, novice and expert teachers cognition, and interactive decision making. Book views cognition as a socially constructed and contextual process, and treats interaction as a framework that deals with psychological matters and visible way.

    Social Interaction and Teacher Cognition
  • This book offers a close investigation of interactional practices in L2 classrooms. With an emphasis on the multimodal and multilingual resources, this is an essential study for researchers and postgraduate students in TESOL and Applied Linguistics.

    Social Interaction and L2 Classroom Discourse