V rámci tematické řady edice Zmizelá Praha vychází nyní první svazek věnovaný pražské hromadné dopravě. Od okamžiku, kdy vyjela koněspřežná tramvaj poprvé do pražských ulic, je to letos už 135 let. Za tu dlouhou dobu, co Pražané tramvajemi cestují, zaznamenalo město a jeho ulice značné proměny. Během více než třinácti desetiletí pražské tramvajové historie už z některých pražských ulic tramvaje zcela zmizely, jinde se naopak zcela přetvořila místa, kudy dosud jezdí. Kniha je zaměřena na tramvajovou dopravu v historickém centru města a v Holešovicích, tedy na území, které tvořilo Prahu před rokem 1900.
Tramvaje a tramvajové tratěSérie
Tato série se ponoří do fascinující historie a vývoje městské dopravy, konkrétně tramvajových systémů. Prozkoumává, jak tyto dopravní prostředky formovaly tvář měst a životy jejich obyvatel. Každá kniha nabízí pohled do minulosti, odhaluje proměny ulic a budov spojené s rozvojem tramvajových tratí. Je to fascinující cesta časem pro milovníky historie a městské nostalgie.




Doporučené pořadí čtení
- 1
- 2
Zmizelá Praha. Tramvaje a tramvajové tratě. 2. díl
- 163 stránek
- 6 hodin čtení
Druhý díl Tramvají a tramvajových tratí v řadě Zmizelá Praha nás zavádí na levý břeh Vltavy do historických měst a dalších obcí, které byly připojeny ku Praze po roce 1900 (v případě tohoto břehu vesměs v roce 1922). Kniha historika pražské hromadné dopravy Pavla Fojtíka navazuje na první díl zahrnující centrum metropole a Holešovice.
- 3
Třetí díl Tramvají a tramvajových tratí v řadě Zmizelá Praha nás zavádí na pravý břeh Vltavy. Kniha historika pražské hromadné dopravy Pavla Fojtíka navazuje na první díl zahrnující centrum metropole a Holešovice a na druhý díl zahrnující historická předměstí a okraj města na levém břehu Vltavy. První vydání.
- 4
Čtvrtý, závěrečný díl Tramvají a tramvajových tratí představuje proměněné nebo zmizelé tratě na území Vinohrad, Strašnic, Hostivaře, Nuslí, Michle, Záběhlic, Krče, Podolí a Braníku. Opět zavítáme do částí hlavního města, kde už tramvaje nepotkáme, či do míst, kde sice stále jezdí, ale jež během desetiletí tramvajového provozu prošla radikálními proměnami. Pro starší čtenáře jsou dobové fotografie ...