Autobiografie světoznámého britského neurologa Olivera Sackse, který se proslavil svými případovými studiemi fascinujících a neobvyklých lidských příběhů (ať se jedná o epidemii spavé nemoci, která své oběti zanechala na desetiletí v katatonickém stavu, Touretteův syndrom s nekontrolovaně vydávanými zvuky a bizarními tiky či autismus), začíná trochu méně obvykle, než je běžné. Sacks ji psal v době, kdy trpěl rakovinou oka a věděl, že mu již nezbývá mnoho času. Text se z velké části zaobírá osobními tématy, a než se dostaneme k Americe počátku šedesátých let a profesním začátkům v Los Angeles, dozvídáme se o jeho lásce k motorkám, oblibě posilování a každodenního plavání, o depresích a nevyřešených osobních problémech, které vyústily v hluboký pád do světa drog, či jak obtížný život měli homosexuálové v Anglii padesátých let. Sacks tak plně pokračuje ve své zavedené tradici. Propojuje práci neurologa s literární činností a pozoruje sám sebe a svůj život se stejným nadhledem, laskavostí a pronikavostí jako kdysi své pacienty. Za nimi se také vydával do jejich vlastního prostředí a s neobvyklou mírou empatie přibližoval jejich odlišnosti a život žitý v často velmi radikálně změněných podmínkách. I po dlouhodobém pobytu v Americe se však stále považoval za cizince a kladl si otázky, co to znamená domov a jak se vztah k němu během života vyvíjí.
Luud Dorresteyn Knihy



The inspiring story of a son and his dying mother, who form a "book club" that brings them together as her life comes to a close.
Blind Date
- 412 stránek
- 15 hodin čtení
Elisabeth Kennedy is a complicated, prickly ex-police detective recovering from a brutal attack of deadly acid - and a woman who is determined to fight back. Unable to escape the memory of her sister's murder, Elisabeth flees the stiflingly safe confines of her mother's seaside home to return to her own precarious existence in an apartment high atop a crumbling London bell tower. In her self-imposed exile, she assumes she will be safe, anonymous. But even the most cloistered places are not sacrosanct - especially the human heart. As she tracks her quarry through a London peopled by the pathetic and the poisonous, Elizabeth is headed for something far more chilling than loneliness, more savage than self-doubt