Paul Muldoon je uznávaný básník známý svým jazykovým experimentátorstvím a pronikavým pohledem na irskou identitu a historii. Jeho díla často zkoumají složitost vyprávění a propojení minulosti s přítomností. Muldoonův styl se vyznačuje hravým přístupem k jazyku, inovativními formami a obohacujícími aluzemi. Jeho poezie, zakořeněná v tradici, ale zároveň progresivní, nabízí čtenářům jedinečnou perspektivu na lidskou zkušenost.
Výbor pořízený z většiny Muldoonových sbírek, který mimo kratších básní obsahuje i básnickou sekvenci Sleevenotes, je pro českého čtenáře první příležitostí seznámit se s pestrým dílem jednoho z nejuznávanějších irských básníků.
#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER A Washington Post Notable Book Excerpted in The New Yorker A work of unparalleled candor and splendorous beauty, The Lyrics celebrates the creative life and the musical genius of Paul McCartney through his most meaningful songs.
Taking the death of Yeats in 1939 as its starting point and ending in the 1980s, The Faber Book of Contemporary Irish Poetry offers unusually generous selections from the work of ten writers - Patrick Kavanagh, Louis MacNeice, Thomas Kinsella, John Montague, Seamus Heaney, Michael Longley, Derek Mahon, Paul Durcan, Tom Paulin and Medbh McGuckian. Edited by Paul Muldoon, himself widely regarded as the leading Irish poet of his generation, this anthology provides a fine introduction to the most consistently impressive Irish poets after Yeats.
Meeting the British is Paul Muldoon's fifth collection of poems. They range
from an account of the first recorded case of germ warfare, through a
meditation on a bar of soap, to a sequence of monologues spoken by some of the
famous, or infamous, inhabitants of '7, Middagh Street', New York, on
Thanksgiving Day, 1940.
"Poems 1968-1998" offers a comprehensive look at Paul Muldoon's work, featuring selections from his eight major collections, allowing both new and longtime readers to appreciate the depth of this significant poet.
Poetry Book Society Special Commendation The Independent 50 Best Summer Reads
Welcome to a strange new world in which a poem can be written using only one
vowel, processed through computer code, collaged from film trailers, compiled
from Facebook status updates, hidden inside a Sudoku puzzle, and even painted
on sheep to demonstrate Quantum T
In this new collection Paul Muldoon goes back to the essential meaning of the
term 'lyric' -a short poem sung to the accompaniment of a musical instrument.
The End of the Poem contains the fifteen lectures delivered by Paul Muldoon as
Oxford Professor of Poetry, from 1999 to 2004. Each lecture explores a
different sense of an ending: whether a poem can ever be a free-standing
structure, read and written in isolation from other poems;
Nový překlad nejvlivnější angloamerické básně dvacátého století, který vychází ke stému výročí jejího prvního vydání. Pustá země je pravděpodobně nejvlivnější básnickou skladbou 20. století, přinejmenším v kontextu anglofonní poezie. T.S. Eliot ve své útlé knize z roku 1922 zcela mimořádným způsobem navazuje na několikatisíciletou tradici světové literatury; v pozoruhodném souladu se svými kritickými postuláty tvoří dílo vycházející z "historického vědomí, jež nutí člověka psát tak, jako by celá evropská literatura počínajíc Homérem, včetně celé literatury jeho vlastní země, existovala simultánně a vytvářela simultánní řád". Onu literární tradici přitom svým modernistickým gestem nekompromisně přebudovává k obrazu svému. Nakladatelská anotace.
“The most significant English-Language poet born since the second world war.” —The Times Literary Supplement Selected Poems 1968–2014 offers forty-six years of work drawn from twelve individual collections by a poet who “began as a prodigy and has gone on to become a virtuoso” (Michael Hofmann). Hailed by Seamus Heaney as “one of the era’s true originals,” Paul Muldoon seems determined to escape definition, yet this volume, compiled by the poet himself, serves as an indispensable introduction to his trademark combination of intellectual hijinks and emotional honesty. Among his many honors are the Pulitzer Prize for Poetry and the Shakespeare Prize “for contributions from English-speaking Europe to the European inheritance.” “Among contemporaries, Paul Muldoon, one of the great poets of the past hundred years, who can be everything in his poems—word-playful, lyrical, hilarious, melancholy. And angry. Only Yeats before him could write with such measured fury.” —Roger Rosenblatt, The New York Times