Knihobot

Herbert L. Kessler

    1. leden 1941
    Neither god nor man
    Ani Bůh ani člověk: Slova, obrazy a středověká úzkost z výtvarného umění
    • Ani Bůh ani člověk. Slova, obrazy a středověká úzkost z výtvarného umění je jednou z recentních prací Herberta L. Kesslera, poprvé vydaná v roce 2007 v ediční řadě zaměřené na literární prameny k výtvarným dílům. Kniha se soustředí na otázku legitimity zobrazování Boha ve středověkém vizuálním umění a představuje syntézu autorových badatelských zájmů. Nyní je k dispozici český překlad, který vznikl jako společná práce studentů Semináře dějin umění brněnské Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Vydání bylo motivováno snahou přiblížit toto téma domácímu publiku, které se mu dosud nedostalo dostatečné pozornosti. Kniha vyšla v omezeném nákladu, což ztěžuje její dostupnost pro domácí čtenáře a studenty, a to je škoda, vzhledem k významu autora v historiografii středověkého umění. Herbert L. Kessler je také klíčovou postavou pro Centrum raně středověkých studií při Semináři dějin umění Masarykovy univerzity, kde působí jako hostující profesor. Tento překlad tak logicky vyplývá z našich společných aktivit a snahy o rozšíření Kesslerova díla v českém prostředí.

      Ani Bůh ani člověk: Slova, obrazy a středověká úzkost z výtvarného umění
    • Neither god nor man

      • 143 stránek
      • 6 hodin čtení
      3,7(3)Ohodnotit

      Focusing on a widely-circulated medieval distich, Neither God nor Man demonstrates the importance of picture captions as a „Quelle der Kunst“. The book examines the historical circumstances that engendered the couplet, the theological issues the verses attempted to resolve, and processes of transmission and reformulation; and it concludes that reciprocity between words and images was itself integral to the conception and reception of diverse works of medieval art. Indeed, by subverting any pretence that material images are representations of the Divine, the complex interplay set in motion between the words and the depictions they accompany not only reflected a persistent anxiety about art during the Middle Ages but also worked to deflect it.

      Neither god nor man