Jak myslet bez přemýšlení. Mžik je o jednom prostém faktu: Velmi rychlá a leckdy zdánlivě neuvážená rozhodnutí mohou být stejně dobrá jako rozhodnutí opatrná a rozvážná. Není totiž důležité mít co nejvíce informací, ale vybrat si ty podstatné. Schopnost mít jasno již v prvních dvou sekundách nebývá podle autora knihy Malcolma Gladwella žádným darem shůry, kterým disponuje pár šťastlivců. Je to schopnost, kterou v sobě může vypěstovat každý z nás. Čtenáři velmi oblíbený americký novinář v knize podrobně zkoumá momenty našeho instinktivního rozhodování a popisuje, co se děje v mozku, když se musíme rychle rozhodnout, ale nemáme čas přemýšlet. Rychlá rozhodnutí autor demonstruje na skutečných příbězích někdy i se špatným koncem. Ten mívají obvykle na svědomí rozhodnutí učiněná na základě předsudků či zavedených stereotypů.
Malcolm Gladwell Knihy
Malcolm Gladwell je autorem bestsellerů, které zkoumají nečekané souvislosti a hnací síly, jež formují naše myšlení a chování. Svým charakteristickým stylem spojuje zdánlivě nesouvisející nápady a vědecký výzkum s poutavými příběhy, aby odhalil hlubší pravdy o světě kolem nás. Jeho práce vybízí k zamyšlení nad tím, jak vnímáme úspěch, chybovost a běžné jevy, a nabízí nové perspektivy na lidskou psychiku a společenské dynamiky. Gladwell se zaměřuje na odhalování skrytých vzorců a nabízí čtenářům nástroje k lepšímu pochopení složitosti moderního života.







Mžik: Jak myslet bez přemýšlení
- 246 stránek
- 9 hodin čtení
Jak myslet bez přemýšlení Zdánlivě nevědomou schopnost bleskového rozhodnutí lze kultivovat a může se jí naučit každý. Na příkladech ze života lidí různých profesí autor čtivou formou ukazuje sílu i úskalí instinktivních rozhodnutí a přibližuje složité myšlenkové procesy, které za nimi stojí. Opírá se přitom o experimenty a výzkumy, které dokládají, jak pracuje ta část mozku, nazývaná adaptivní nevědomí. Studium těchto procesů je novým oborem psychologie. Mžikem, tedy v prvních dvou vteřinách učiněné rozhodnutí, je v nevědomí dokončeno dlouho před tím, než si ho připustíme vědomě. Přitom může být stejně dobré jako rozhodnutí učiněné opatrně a rozvážně. Chceme-li být při rozhodování úspěšní, musíme škrtat, vyloučit méně důležité informace a znát své vlastní myšlení.
Mžik
- 248 stránek
- 9 hodin čtení
Co se děje v našem mozku, když se musíme rychle rozhodnout a nemáme čas přemýšlet? Jak je možné, že znalec umění rozpozná na první pohled padělek, který neodhalily komplikované testy? Jak se stane, že vycvičení policisté zabijí v přestřelce nevinného člověka, protože ho považovali za zločince? Můžeme se spoléhat na stereotypy, anebo nás zradí? Momenty našeho instinktivního rozhodování zkoumá ve své nejnovější knize Mžik americký novinář Malcolm Gladwell. Ukazuje, že není důležité mít co nejvíce informací, ale vybrat si ty podstatné.
David a Goliáš. Outsideři, odpadlíci a umění bojovat s obry
- 304 stránek
- 11 hodin čtení
Malcolm Gladwell ve své nejnovější knize zpochybňuje naše obvyklé vnímání toho, co je překážka a co naopak nevýhoda. Zároveň nabízí novou interpretaci faktů, co pro člověka znamená trpět dyslexií, chodit do prestižní školy, přijít v dětství o rodiče nebo čelit diskriminaci.Vychází z biblické legendy o Davidu a Goliášovi a zavede nás znovu na bitevní pole ve staré Palestině. Také ale na příbězích z nedávné doby ukazuje, jak mohou obyčejní lidé čelit Goliášům nejrůznějšího druhu.
Mimo řadu
- 240 stránek
- 9 hodin čtení
Nejsilnější stránkou autora mnoha bestsellerů Malcolma Gladwella je podívat se na věci zcela jinak, než je obvyklé. V knížce Mimo řadu svým nenapodobitelným „lehkým perem“, díky němuž si získal zástupy čtenářů po celém světě, píše o úspěchu. Ovšem jako vždy po svém. Zamýšlí se například nad tím, proč někteří lidé v životě uspějí, proslaví se a zbohatnou, zatímco jiní, třeba stejně inteligentní, snaživí a pracovití, nikoli.
Proč si nerozumíme : co bychom měli vědět o lidech, které neznáme
- 328 stránek
- 12 hodin čtení
Podtitul: Co bychom měli vědět o lidech, které neznáme. Jak se Fidelu Castrovi podařilo vodit CIA za nos po desítky let? Proč si Neville Chamberlain myslel, že může věřit Adolfu Hitlerovi? Co stojí za vzestupem sexuálně motivovaných útoků ve vysokoškolských kampusech? Je pravda, co nám o komunikaci s ostatními říkají televizní sitkomy? To jsou jen některé otázky, které ve své nejnovější knize rozebírá autor řady bestsellerů Malcolm Gladwell. Nesází však jen na precizní vypravěčství, ale s využitím přepisů soudních líčení, rozhovorů a výpovědí odborníků nechává mluvit přímo protagonisty často tragických příběhů, na nichž ilustruje svoji hlavní tezi, totiž skutečnost, že prostředky a strategie, jimiž se snažíme porozumět lidem, které neznáme, jsou v něčem hluboce chybné. A protože nevíme, jak mluvit s cizinci, dochází ke konfliktům a neporozuměním, jež mají zásadní dopad na náš život i na svět, v němž žijeme.
Knihu Bod zlomu bez nadsázky můžeme nazvat marketingovou biblí. Poodhaluje totiž tajemství šíření informací, napříč společností. Jak je možné, že se některé změny ve společnosti odehrávají neuvěřitelně rychle? Proč se z neznámé knihy najednou stane bestseller? Jak se z nějakého výrobku stane módní hit? Proč v určitém městě náhle klesne kriminalita? Americký novinář Malcolm Gladwell se na takové zdánlivě tajemné změny vyskytujících se v každodenním v životě dívá optikou epidemií. Myšlenky, výrobky, informace či způsoby chování se podle něj šíří stejně jako viry. V knize nabité pozoruhodnými výsledky psychologických a sociologických výzkumů autor vysvětluje, proč jsou některé nápady a myšlenky nakažlivé, a popisuje typy lidí, díky nimž se mohou rozšířit rychlostí sociální epidemie. Kniha je plná názorných příkladů a ilustračních situací. Jednotlivé fáze šíření epidemie jsou vysvětleny a propojeny dohromady tak, že rozečtenou knihu jen tak neodložíte a na konci je vám jasné, co je třeba udělat a na koho se obrátit, aby právě vaši nabídku na trhu nikdo nepřehlédl. Tuto legendární neobyčejně inspirativní knihu ocení tvůrci reklamy, nezávislí profesionálové i čtenáři kvalitní literatury faktu. Česky již vyšly i další autorovy bestsellery: Mžik, Mimo řadu, Co viděl pes a David a Goliáš.
Malcolm Gladwell se ve své novinové tvorbě zabývá nejrůznějšími tématy, od sociologie až po nové technologie, a čtivě a lehce přibližuje výsledky výzkumů z neotřelých úhlů pohledu. Kniha Co viděl pes shrnuje jeho eseje pro časopis New Yorker napsané v letech 1996 až 2009. Ve směsici témat, od zdánlivě výstředních jako barvení vlasů nebo konkurence na poli hořčice a kečupu přes titulní psí psychologii nebo pád Enronu až po ta nejzávažnější jako bezdomovectví nebo interpretace mamografických snímků, se snaží nahlížet na svět očima svých protagonistů a dojít k hlubšímu poznání o tom, jak uvažujeme.
#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER • The wildly opinionated, thoroughly entertaining, and arguably definitive book on the past, present, and future of the NBA—from the founder of The Ringer and host of The Bill Simmons Podcast “Enough provocative arguments to fuel barstool arguments far into the future.”—The Wall Street Journal In The Book of Basketball, Bill Simmons opens—and then closes, once and for all—every major NBA debate, from the age-old question of who actually won the rivalry between Bill Russell and Wilt Chamberlain to the one about which team was truly the best of all time. Then he takes it further by completely reevaluating not only how NBA Hall of Fame inductees should be chosen but how the institution must be reshaped from the ground up, the result being the Pyramid: Simmons’s one-of-a-kind five-level shrine to the ninety-six greatest players in the history of pro basketball. And ultimately he takes fans to the heart of it all, as he uses a conversation with one NBA great to uncover that coveted thing: The Secret of Basketball. Comprehensive, authoritative, controversial, hilarious, and impossible to put down (even for Celtic-haters), The Book of Basketball offers every hardwood fan a courtside seat beside the game’s finest, funniest, and fiercest chronicler.



