Mezi skutečností a snem: Kapitoly z poetiky pohádkové hry
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Kniha přední odbornice a známé pedagožky se zabývá problémy pohádkové dramatiky pro děti, konkrétně her, které vznikly od poslední čtvrtiny 19. století až do konce 80. let století 20. Proč se postupně zhoršuje úroveň pohádkových her a vůbec divadelních textů psaných pro děti? Proč jejich úroveň zaostává jak za literaturou pro děti, tak za divadlem jako takovým? Na tyto otázky se pokouší odpovědět Eva Machková komplexně pojatým dílem, které v dramaturgii divadla pro děti dosud úplně chybělo. Obrací se především na ty, kteří mohou kvalitu divadla pro děti dnes a v budoucnu ovlivnit – studenty a pedagogy, vedoucí souborů, režiséry a dramaturgy. Na přehledný historický a teoretický základ navazují kapitoly věnující se jednotlivým typům pohádkových her a jejich problematice ve vztahu k inscenování i ke zvláštním nárokům dětského diváka. V závěru autorka přesvědčivě formuluje a stručně vysvětluje důvody toho, proč je podle ní situace v dramatice pro děti taková, jaká je, a naznačuje, kudy by mohla vést „cesta z bídy“. Připravil Ústav dramatické a scénické tvorby Divadelní fakulty AMU.
Nákup knihy
Mezi skutečností a snem: Kapitoly z poetiky pohádkové hry, Eva Machková
- Jazyk
- Rok vydání
- 2013
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Mezi skutečností a snem: Kapitoly z poetiky pohádkové hry
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Eva Machková
- Vydavatel
- KANT
- Rok vydání
- 2013
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8074371018
- ISBN13
- 9788074371011
- Kategorie
- Umění / Kultura
- Anotace
- Kniha přední odbornice a známé pedagožky se zabývá problémy pohádkové dramatiky pro děti, konkrétně her, které vznikly od poslední čtvrtiny 19. století až do konce 80. let století 20. Proč se postupně zhoršuje úroveň pohádkových her a vůbec divadelních textů psaných pro děti? Proč jejich úroveň zaostává jak za literaturou pro děti, tak za divadlem jako takovým? Na tyto otázky se pokouší odpovědět Eva Machková komplexně pojatým dílem, které v dramaturgii divadla pro děti dosud úplně chybělo. Obrací se především na ty, kteří mohou kvalitu divadla pro děti dnes a v budoucnu ovlivnit – studenty a pedagogy, vedoucí souborů, režiséry a dramaturgy. Na přehledný historický a teoretický základ navazují kapitoly věnující se jednotlivým typům pohádkových her a jejich problematice ve vztahu k inscenování i ke zvláštním nárokům dětského diváka. V závěru autorka přesvědčivě formuluje a stručně vysvětluje důvody toho, proč je podle ní situace v dramatice pro děti taková, jaká je, a naznačuje, kudy by mohla vést „cesta z bídy“. Připravil Ústav dramatické a scénické tvorby Divadelní fakulty AMU.