Kniha Owena Hatherleyho zkoumá nové pohledy
na modernismus 20. století: věnuje se modernímu
designu, filmu, popu, pozornost je zaostřena
především na architekturu (ať už z hlediska
ruského konstruktivismu či britského brutalismu).
Dotýká se témat utopických sociálních projektů
v první sovětské pětiletce i radikálních vizí
Wilhelma Reicha (Sexpol), zkoumajících odcizující
efekty každodenního modernistického života
ve snaze o transformaci a determinaci nových
zítřků. Owen Hatherley přináší ve své monografii
hned několik prvků, které mohou být českému
diskurzu přínosné. Autor se například nebojí pracovat
s levicovými koncepty, ukazuje, že bez hlubokého
pochopení komunistické ideologie a praxe
nemůžeme pochopit modernistickou kulturu
nejen v Sovětském svazu. Kniha je doprovozena
obrazovým materiálem a rozsáhlým poznámkovým
aparátem. Grafika Kateřina Šuterová.
Kniha Owena Hatherleyho zkoumá nové pohledy
na modernismus 20. století: věnuje se modernímu
designu, filmu, popu, pozornost je zaostřena
především na architekturu (ať už z hlediska
ruského konstruktivismu či britského brutalismu).
Dotýká se témat utopických sociálních projektů
v první sovětské pětiletce i radikálních vizí
Wilhelma Reicha (Sexpol), zkoumajících odcizující
efekty každodenního modernistického života
ve snaze o transformaci a determinaci nových
zítřků. Owen Hatherley přináší ve své monografii
hned několik prvků, které mohou být českému
diskurzu přínosné. Autor se například nebojí pracovat
s levicovými koncepty, ukazuje, že bez hlubokého
pochopení komunistické ideologie a praxe
nemůžeme pochopit modernistickou kulturu
nejen v Sovětském svazu. Kniha je doprovozena
obrazovým materiálem a rozsáhlým poznámkovým
aparátem. Grafika Kateřina Šuterová.