Parametry
Kategorie
Více o knize
Publikace předkládá přehled teoretických a empirických studií k aktuálním tématům české výtvarné pedagogiky a podrobněji se věnuje třem tématickým okruhům vztahujícím se ke klíčových pojmům vyjadřujícím podstatu výtvarného vzdělávání: tvořivé (Creative), vyjadřující (Expressive) a inspirující (Inspirational). V úvodu kniha přináší přehledovou studii, která představuje v dějinném vývoji výzkumná témata, která spoluvytvářela diskurs výtvarné výchovy (resp. výchovy uměním) a podílela se na koncipování oboru a jeho dnešní podobě v České republice. Obsáhleji se pak věnuje problematice tvořivosti. Čtenář zde najde odpovědi na to, co ovlivňuje tvořivost, jaké podmínky pozitivně ovlivňují tvořivost dětí a jaké strategie jsou naopak rizikové. Téma tvořivosti je dále rozvinuto úžeji zaměřenou kapitolou na téma tvořivé schopnosti a zásady při tvůrčí interpretaci uměleckého díla. Druhá část knihy se věnuje expresivitě ve výtvarném projevu dětí a dospívajících a představuje expresivní tvorbu jako předmět výzkumu a teorie ve výtvarné výchově v kontextu jiných expresivních oborů. Poslední oddíl se věnuje tématu interpretace uměleckého díla v kontextu výchovy uměním. Pojednává o rozdílném pojetí interpretace v kontextu historie umění jako vědy a o rozdílných kategoriích, v rámci nichž umělecké dílo interpretují historikové umění a žáci výtvarných oborů.
Nákup knihy
Creative Expressive Inspirational Art Education, Veronika Jurečková Mališová
- Jazyk
- Rok vydání
- 2015
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Creative Expressive Inspirational Art Education
- Jazyk
- anglicky
- Vydavatel
- Centrum Franze Kafky
- Vydavatel
- 2015
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8086911462
- ISBN13
- 9788086911465
- Kategorie
- Umění / Kultura, Hobby a domov
- Anotace
- Publikace předkládá přehled teoretických a empirických studií k aktuálním tématům české výtvarné pedagogiky a podrobněji se věnuje třem tématickým okruhům vztahujícím se ke klíčových pojmům vyjadřujícím podstatu výtvarného vzdělávání: tvořivé (Creative), vyjadřující (Expressive) a inspirující (Inspirational). V úvodu kniha přináší přehledovou studii, která představuje v dějinném vývoji výzkumná témata, která spoluvytvářela diskurs výtvarné výchovy (resp. výchovy uměním) a podílela se na koncipování oboru a jeho dnešní podobě v České republice. Obsáhleji se pak věnuje problematice tvořivosti. Čtenář zde najde odpovědi na to, co ovlivňuje tvořivost, jaké podmínky pozitivně ovlivňují tvořivost dětí a jaké strategie jsou naopak rizikové. Téma tvořivosti je dále rozvinuto úžeji zaměřenou kapitolou na téma tvořivé schopnosti a zásady při tvůrčí interpretaci uměleckého díla. Druhá část knihy se věnuje expresivitě ve výtvarném projevu dětí a dospívajících a představuje expresivní tvorbu jako předmět výzkumu a teorie ve výtvarné výchově v kontextu jiných expresivních oborů. Poslední oddíl se věnuje tématu interpretace uměleckého díla v kontextu výchovy uměním. Pojednává o rozdílném pojetí interpretace v kontextu historie umění jako vědy a o rozdílných kategoriích, v rámci nichž umělecké dílo interpretují historikové umění a žáci výtvarných oborů.