Těžko dešifrovatelný text je vyprávěním o osamělém zmrzačeném muži, který vzpomíná na své dětství. Postava hlavního hrdiny se v románě objevuje dvakrát; osamělý mrzák a proti němu muž, putující kamsi se svým malým synem.
AntirománySérie
Tato série se ponoří do hlubin lidské existence, zkoumá témata jako je absurdita života, hledání identity a nevyhnutelnost smrti. S nekompromisním a často znepokojivým pohledem na svět se tato díla vzpírají tradičním narativním formám. Nabízejí čtenářům introspektivní cestu skrze existenciální dilemata, kde jazyk a styl hrají stejně důležitou roli jako samotný příběh.





Doporučené pořadí čtení
- 1
- 2
Druhá část Beckettovy slavné trilogie tzv. antirománů (dalšími díly jsou Molloy a Nepojmenovatelný), která představuje vrchol autorovy tvorby.
- 3
Nepojmenovatelný
- 120 stránek
- 5 hodin čtení
Třetí část netradiční trilogie tzv. antirománů od jedné z největších literárních postav 20. století, která není jen základním dílem absurdní a experimentální prózy a samotným vrcholem Beckettovy tvorby, ale je naprosto originálním dílem svébytného myšlenkového a jazykového génia. Postupné mrzačení duševní, vyjádřené u Becketta symbolicky omezením tělesným po první části Molloy a druhé části Malone umírá v pomyslném třetím díle Nepojmenovatelný (z roku 1953) graduje: hlavní postava, či lépe řečeno mluvčí knihy je nejen bez jména, ale také bez ruky a nohy a později zcela bez údů a jeho trup vězí až po krk v jakési nádobě. V této knize nejvíc z celé trilogie využívá pro vyjádření daného obsahu zvláštní jazykové formy, aby už sám jazyk vyjadřoval to, co má být knihou řečeno.
Three Novels: Molloy, Malone Dies, the Unnamable
- 416 stránek
- 15 hodin čtení
Few works of contemporary literature are so universally acclaimed as central to our understanding of the human experience as Nobel Prize winner Samuel Beckett’s famous trilogy. Molloy, the first of these masterpieces, appeared in French in 1951. It was followed seven months later by Malone Dies and two years later by The Unnamable. All three have been rendered into English by the author.
The first novel of Samuel Beckett's mordant and exhilirating midcentury trilogy intoduces us to Molloy, who has been mysteriously incarcerated, and who subsequently escapes to go discover the whereabouts of his mother. In the latter part of this curious masterwork, a certain Jacques Moran is deputized by anonymous authorities to search for the aforementioned Molloy. In the trilogy's second novel, Malone, who might or might not be Molloy himself, addresses us with his ruminations while in the act of dying. The third novel consists of the fragmented monologue - delivered, like the monologues of the previous novels, in a mournful rhetoric that possesses the utmost splendor and beauty - of what might or might not an armless and legless creature living in an urn outside an eating house. Taken together, these three novels represent the high-water mark of the literary movement we call Modernism. Within their linguistic terrain, where stories are taken up, broken off, and taken up again, where voices rise and crumble and are resurrected, we can discern the essential lineaments of our modern condition, and encounter an awesome vision, tragic yet always compelling and always mysteriously invigorating, of consciousness trapped and struggling inside the boundaries of nature.