První svazek popisuje lokomotivní řady 200.0 až 324.4. Jedná se převážně o stroje převzaté ČSD po roce 1918 od různých železničních správ. Popisy lokomotiv jsou uspořádány podIe řad a obsahují údaje o jejich vzniku, vývoji a provozu u ČSD, fotografie a náčrtek. Druhá část knihy obsahuje podrobné technické údaje, přehledy výrobců lokomotiv a tendrů a přehled železničních společností.
Encyklopedie železnice - Parní lokomotivy ČSDSérie
Tato série se noří do historie železnic, se zvláštním zaměřením na parní lokomotivy Československých státních drah. Každý svazek podrobně zkoumá konkrétní řady lokomotiv, často přejatých po vzniku Československa. Čtenáři se dozví o jejich původu, vývoji, provozu a získají cenné technické údaje a historické fotografie. Jedná se o nezbytný zdroj pro každého milovníka historie železnic.





Doporučené pořadí čtení
- 1
- 2
Druhý díl popisuje řady 331.0 až 433.0 ČSD. Původně převzaté řady již doplňují lokomotivy české konstrukce a výroby. Druhá poIovina knihy obsahuje údaje s technickými parametry a dosud nezmíněné informace o železničních společnostech a výrobcích.
- 3
Třetí svazek uzavírá základní část lokomotivami normálně rozchodných řad 434.0 až 636.0, které patří k největším a nejzajímavějším lokomotivám vIastní české konstrukce v provozu ČSD. Knihu uzavírají úzkorozchodné stroje řad U 25.0 až U 99.5.Uspořádání publikace je shodné se svazky 1 a 2.
- 4
Díl je věnován statistice parních lokomotiv řad 200.0 až 433.0 provozovaných ČSD na našem území. Údaje zachycují život každé lokomotivy, at' už byIa či nebyIa přeznačena podIe systému ČSD. Texty doplňují dosud nepublikované fotografie.
- 5
Parní lokomotivy ČSD (5) se zabývají především normálně rozchodnými řadami 434.0 až 636.0 a všemi úzkorozchodnými lokomotivami. Jsou tu však obsaženy i seznamy vytápěcích kotlů a tabulky lokomotiv kořistných a převzatých od cizích správ.