Tato série sleduje osudy muže, který po propuštění z policejního sboru v irském Galway začíná pracovat jako soukromý detektiv. Často se potýká s osobními démony, zejména s problémy s alkoholem, které ho provázejí při řešení zapeklitých případů. Jeho práce ho zavádí do temných zákoutí města, kde se střetává s irským podsvětím a odhaluje skrytá tajemství.
Detektivní román, v němž hlavní hrdina, bývalý policista, toho času soukromý detektiv často se ocitající pod vlivem alkoholu, vyšetřuje případ, který byl smeten policií ze stolu.
Hlavní hrdina Jack Taylor je velmi svérázným detektivem, který miluje klasickou literaturu a stejnou měrou bohužel i alkohol. Během pátrání po mladé dívce, která byla zabita, ačkoliv policie je přesvědčena o tom, že spáchala sebevraždu, je Jack podroben nejedné životní zkoušce. Jednou z nich je i podstoupení detoxikace.
Jack Taylor, bývalý člen irské policie Garda Síochána, žije po svém vyhazovu ze složek v Galway a živí se jako privátní detektiv. Irové neuznávají tuto poctivou činnost, příliš jim to připomíná donášení, takže Jack o sobě říká, že je soukromým pátračem. V minulém příběhu Vraždy na molu přispěl k vyřešení nevysvětlených sebevražd mladistvých, nyní plní žádost náčelníka irských cikánů, aby našel toho, kdo zabíjí mladé muže jeho klanu.
Jack není tímto pověřením příliš nadšen, protože má spoustu práce s bojem proti vlastním démonům – alkoholu a návyku na kokain. Navíc má vypátrat kdo a proč zabíjí labutě v zálivu. Jeho kolegové gardisti mu nepomáhají, naopak mu kladou klacky pod nohy. Jack je nejen detektiv ale i lidový filosof, vášnivý čtenář a milovník západoirského pobřeží.
Černý humor, lyrika a svérázný irský náhled na svět, jsou stěžněm tohoto příběhu.
Soukromý detektiv Jack Taylor klesá do nových hlubin alkoholické propasti. Celé dny se Jack utápí v depresích a v noci je spánek nepoznaný luxus. Ovšem když se dozví o pohřešované dívce jménem Rita Monroe, jeho policajtský mozek se probere z letargie a přinutí tělo k činnosti. Rita byla jednou z Magdalének, takzvaný „Padlých žen“, svobodných matek, odsouzených k otrocké práci v prádelně pod dohledem jeptišek. Instinkt a schopnost hledat na správných místech vedou Jacka po její stopě.
Nemožné se stalo skutečností.
Jack Taylor nechlastá a nefetuje a navíc si pořídil zralou přítelkyni. Proslýchá se, že dokonce chodí do kostela… A do toho v krátkém sledu zemřou dvě studentky. Zpočátku se zdá, že jde o nesouvisející tragické nehody. Jedno je však spojuje - pod oběma těly se našla kniha od Johna Millingtona Synge. Jack začíná mít podezření, že si s ním vypočítavý vrah "Dramatik" chce hrát. Nejnovější případ prochází nejrůznějšími zvraty a jeho útočiště, město Galway, po něm žádá, aby obětoval poslední lásku, která mu ještě zůstala…
Nové Irsko se utápí v penězích a vlastní chamtivosti. Lidé přestali dávno hledat útěchu u katolické církve. Ale vražda otce Joyce, jemuž ve zpovědnici galwayského kostela kdosi usekl hlavu, otřese i těmi nejotrlejšími Iry.
Jack Taylor sám sebe vždy považoval za beznadějný případ. Navíc se ještě ani zdaleka neoklepal z nedávného těžkého traumatu. Ale nabídka nové práce mu dává šanci začít znovu. Zároveň mu zcela nečekaně svitne naděje na vyplnění jednoho dosud marného snu – získání rodiny.
Tajuplná směsice exorcismu, neodbytného pronásledování a nečekaného okouzlení ho vláká do vražedné pavučiny temných spiknutí. A na každém kroku ho provází přízrak mrtvého dítěte.
Kříž je starodávný mučicí nástroj, část zad, mezi sázkaři remíza, a když se o někom řekne, že je s ním kříž, je s ním těžké pořízení. Třeba s někým, jako je Jack Taylor. Všem, které miluje, přináší jen utrpení a smrt. Poslední obětí je mladý Cody, jehož bere Jack jako svého syna – a teď leží v nemocnici v kómatu.
Aspoň že mu zbyla Ridge, přítelkyně-gardistka, ačkoliv tenhle vztah je hodně nestandardní. Když mu Ridge poví o chlapci ukřižovaném v Galwayi, rozhodne se Jack, že pomůže s hledáním vraha. Vyšetřování ho přivede tváří v tvář mnoha přízrakům minulosti, živým i mrtvým. Každý po něm něco chce, ale Jack netuší, jestli ještě vůbec má co dát. Možná by měl prodat byt, shrábnout eura a vypadnout z Galwaye jako všichni ostatní. Potom ale sestru ukřižovaného chlapce kdosi upálí a Jack usoudí, že vraha prostě musí dopadnout. Už jenom proto, aby ho seznámil s vlastní, poněkud drsnou formou spravedlnosti.
Když soukromý detektiv Jack Taylor dostane dopis se seznamem obětí, říká si, že to není jeho starost. Vždyť má co dělat, aby se nezbláznil. Jeho blízká přítelkyně Ridge se zotavuje po operaci a vábení alkoholových sirén je silnější než kdy jindy.
Za záhadných okolností zahyne nejdřív gardista a poté soudce. Ovšem teprve když na seznam přibude dítě, rozhodne se Jack Taylor odhalit vraha a za každou cenu ho zastavit. To však ještě netuší, že ho s vrahem pojí bližší vztah, než by čekal. A že to celé dostane hluboký osobní rozměr.
Díky Bruenovu černým humorem prošpikovanému stylu a jeho zlosti na nelidské chování člověka k člověku vznikl jeden z nejtemnějších a nejoriginálnějších detektivních románů všech dob.
Výbušně, znepokojivě a skrnaskrz originálně zachycuje Ken Bruen tísnivou atmosféru v irské společnosti v čase velkých sociálních a ekonomických otřesů. Jeho hrdina, Jack Taylor, byl poté, co napadl známého politika, vyhozen od policie. Nezbývá mu než se živit jako soukromý detektiv, veličina to v Irsku neznámá, jelikož prý příliš připomíná nenáviděnou postavu práskače. Jack Taylor bojuje na několika frontách a je především poháněn běsy alkoholismu. Černý humor, lyrika a svérázný irský náhled na svět jsou pilíři těchto příběhů.
Jack Taylor se snaží vypátrat vraha „Dramatika“, který si s ním chce hrát, a jeho vyšetřování ho zavede k temným spiknutím, včetně případu mrtvého otce Joyce, jehož vražda otřese i těmi nejotrlejšími. Taylor, vyhozený z gardy, se živí jako soukromý detektiv, což je v Irsku neobvyklé. V „Dramatikovi“ se zdá, že se Jack změnil – přestal pít a má novou přítelkyni. Tragické úmrtí dvou studentek, spojené knihou od Johna Millingtona Synge, ho přivede k podezření, že vrah si s ním hraje. Jeho město Galway po něm vyžaduje oběti, aby ochránil to, co mu zůstalo.
V „Knězi“ se Irsko potýká s chamtivostí a vražda otce Joyce, jemuž byla useknuta hlava, šokuje i ty nejtvrdší. Jack, traumatizovaný nedávnou ztrátou, dostává šanci na nový začátek a možná i na rodinu. Tajuplné události ho vtahují do vražedné pavučiny a pronásleduje ho přízrak mrtvého dítěte.
V „Kříži“ Jack čelí tragédiím, které přináší jeho blízkým, a rozhodne se pomoci s vyšetřováním ukřižovaného chlapce. Každý mu něco chce, ale Jack ztrácí víru v sebe. Když je sestra chlapce upálena, ví, že musí vraha dopadnout a přivést ho k vlastnímu drsnému pojetí spravedlnosti.
Someone is scraping the scum off the streets of Galway, and they want Jack Taylor to get involved. A drug pusher, a rapist, a loan shark, all targeted in what look like vigilante attacks. And the killer is writing to Jack, signing their name: C-33. Jack has had enough. He doesnâe(tm)t need the money, and doesnâe(tm)t want to get involved. But when his friend Stewart gets drawn in, it seems he isnâe(tm)t been given a choice. In the meantime, Jack is being courted by Reardon, a charismatic billionaire intent on buying up much of Galway, and begins a tentative relationship with Reardonâe(tm)s PR director, Kelly. Caught between heaven and hell, thereâe(tm)s only one path for Jack Taylor to take: Purgatory.
Taylor has hit rock bottom: one of his best friends is dead, the other has stopped speaking to him; he has given up battling his addiction to alcohol and pills; and his firing from the Irish national police, the Garda, is ancient history. He takes up a vigilante case against a respected professor of literature at the University of Galway who has a violent habit his friends in high places are only too happy to ignore. He rescues Boru Kennedy, a preppy American student, from a couple of thugs. Enter Emerald, an edgy young Goth who could either be the answer to Jack's problems, or the last ripped stitch in his undoing.
The narrative follows vigilante antihero Jack Taylor as he teams up with his new sidekick, Emily, and her endearing dog, Storm. Set against a backdrop of Irish noir, the story revolves around a serial killer whose obsession with bad grammar drives the plot, blending dark humor with suspense. Taylor's character navigates this twisted scenario, offering a fresh take on crime and morality.