Knihobot

Zinaida Nikolajevna Gippiusová

    8. listopad 1869 – 9. září 1945

    Zinaida Gippiusová byla klíčovou postavou ruského symbolismu, básnířkou, dramatičkou a náboženskou myslitelkou, která je považována za jednu z nejzáhadnějších a nejinteligentnějších žen své doby. Její díla se ponořila do složitých myšlenek a duchovních hledání, které odrážely její jedinečný pohled na svět. Jako básnířka a spisovatelka využívala Gippiusová charakteristickou symbolistickou estetiku k prozkoumání hlubokých existenciálních a metafyzických témat. Její literární příspěvek k ruské literatuře je poznamenán hloubkou jejího intelektu a její neochvějnou oddaností uměleckému a filozofickému zkoumání.

    Zinaida Nikolajevna Gippiusová
    1000 nejkrásnějších novell 1000 světových spisovatelů. Sv. 15. Jabloně kvetou. Kat. Bílý květ. Blázen na Maneggu. Soudce Lu. Strach.
    Jabloně kvetou
    Noví lidé. Povídky
    Zlatokvět
    Svatý hřích
    Poslední básně
    • Zinaida Nikolajevna Gippiusová (1869–1945), ruská básnířka první velikosti, která odmítla říjnovou revoluci a raději se s manželem D. S. Merežkovským vystěhovala do Francie. Tato kniha přináší její jemné lyrické verše v básnicky citlivém a zasvěceně empatickém překladu.

      Poslední básně
    • Soubor devíti brilantních povídek ruské dekadentní spisovatelky přináší reprezentativní výbor toho nejlepšího, co lze mezi literárními skvosty prvního období ruského symbolismu nalézt. Z ruského originálu vybral, přeložil a doslov napsal Miroslav Staněk. V tomto výboru a překladu vydání 1.

      Svatý hřích
    • Der erste Eintrag von Sinaida Hippius in ihr „Blaues Buch“ vom 1. August 1914 beschreibt das unbegreifliche Grauen des Krieges. Der Beginn des Ersten Weltkriegs verwandelte die russische symbolistische Lyrikerin und Salonnière in eine politische Chronistin. Bis zu ihrer Emigration im Dezember 1919 nach Paris führte sie ihr „gesellschaftliches Tagebuch“ als scharfsinnige Kritikerin der autokratischen Zarenregierung und des Krieges, den viele Petersburger Künstler und Intellektuelle unterstützten. Sie war Anhängerin der Februarrevolution 1917, jedoch auch eine hellsichtige Anklägerin der bolschewistischen Machtergreifung im Oktober 1917. In ihrer Wohnung nahe dem Taurischen Palais wurde sie zur Augen- und Ohrenzeugin des politischen Geschehens: Politiker verkehrten bei ihr, politische Papiere lagen auf ihrem Tisch. Ihre leidenschaftlichen „zeitgenössischen Aufzeichnungen“ sind authentische Dokumente, die die Atmosphäre dieser Zeit lebendig werden lassen. Die Oktoberrevolution führte zur Emigration, und die letzten Lebensjahre verbrachte sie mit ihrem Mann, dem Schriftsteller Dmitri Mereshkowski, in Paris, wo sie 1945 starb. Ein Teil ihrer Tagebücher galt bis 1992 als verschollen und wird nun erstmals auf Deutsch veröffentlicht.

      Petersburger Tagebücher