Peter Brook patří k nejvýznamnějším divadelním režisérům a experimentátorům v celosvětovém měřítku. Inscenoval od roku 1950 desítky představení a režíroval uznávané filmové adaptace. V roce 1981 nazkoušel v divadle Bouffes du Nord v Paříži Tragédii Carmen, kterou převedl i do filmové podoby. Deník pořizovaný Michelem Rostainem během zkoušení hry je autentickým svědectvím režisérovy otevřené a pečlivé práce se souborem. Popisuje především, jak se Brook snaží zbavit operní pěvce veškerých manýr a hereckých stereotypů například permanentní cvičení hlasu, pohybů a gest, využití fotografií či filmu pro evokaci prostředí a charakterů. Na konkrétních příkladech popisuje i jednotlivá herecká cvičení, improvizace a překážky, s nimiž Brook při zkoušení zápasil, promýšlení jejich jednání či improvizované přehrávání scén a interakcí postav. Finální podoba inscenace se rodí z intenzivní spolupráce celého souboru.
Michel Rostain Pořadí knih
18. září 1942
Michel Rostain, s hlubokým zájmem o hudbu a filozofii, přináší do své literární tvorby jedinečnou perspektivu. Jeho psaní se vyznačuje interdisciplinárním přístupem, který čerpá z jeho rozsáhlých zkušeností v oblasti divadla, hudby a humanitních věd. Čtenáři ocení jeho schopnost zkoumat složitá lidská témata s inteligencí a citem. Rostainova díla nabízejí poutavé a podnětné čtení pro ty, kteří hledají literaturu, která spojuje uměleckou zručnost s intelektuální hloubkou.


- 2013