Focus on Content-Based Language Teaching highlights important research and evidence-based instructional practices for overcoming the challenges of teaching a second or foreign language alongside another academic subject. Extracts from classroom data provide real-life examples of teachers and students interacting with each other in different approaches to content-based language teaching, showing how theory relates to practice. Activities help you relate research and theory on content-based language teaching to your own teaching context.
Patsy Lightbown Knihy
Patsy M. Lightbown je emeritní profesorkou na Concordia University v Montrealu a bývalou prezidentkou Americké asociace pro aplikovanou lingvistiku. Její výzkum se zaměřuje na to, jak výuka a zpětná vazba ovlivňují osvojování druhého jazyka v třídách, kde je kladen důraz na „komunikativní“ nebo „obsahové“ vyučování jazyků. Analyzuje kontexty, jako jsou základní školy v Kanadě a dvojjazyčné třídy v USA. Její publikace s Ninou Spadou, "How Languages are Learned", získala ocenění a je nyní ve svém třetím vydání.



How Languages are Learned
- 152 stránek
- 6 hodin čtení
Provides teachers with a comprehensive introduction to first and second language acquisition. The authors believe that by understanding research and theories on how languages are learned, teachers will be better able to judge the merits of different teachi