Knihobot

Canivell Arzú

    María Odette Canivell Arzú je autorkou, jejíž díla se často zabývají hlubokými otázkami moci a identity. Prostřednictvím svých literárních studií zkoumá, jak jsou národní symboly a hrdinské narativy konstruovány a jak ovlivňují moderní myšlení. Její přístup propojuje literární analýzu s širšími kulturními a politickými kontexty. Čtenáři se mohou těšit na díla, která odhalují komplexní vztahy mezi literaturou, historií a intelektuálními proudy.

    Marketing Myths
    Literary Narratives and the Cultural Imagination
    • 2020

      Literary Narratives and the Cultural Imagination analyzes the cultural imaginaries of the United Kingdom and Spain through their national heroes, King Arthur and Don Quijote, and compares the ways in which they have been constructed as marketing tools.

      Literary Narratives and the Cultural Imagination
    • 2018

      National heroes are a staple of practically every culture in the world. Through the analysis of the traits, values and personality of heroes it is possible to get a glimpse into the psyche of a given culture. By examining the figures of Don Quijote de La Mancha and King Arthur, a comparison of the world view, of the mores, and of the ideal characteristics that made Spain and Great Britain choose these exceptional representatives can be attained, highlighting the similarities and differences between both cultures.

      Marketing Myths