Zakázaná láska, zrod expresionismu a válka… Během malování na bavorském horském úbočí se mladá Gabriele (Ella) Münterová zamiluje do svého ženatého učitele Vasilije Kandinského. Zatímco jejich zapovězená láska čelí nesouhlasu evropské společnosti z počátku 20. století, mezi umělci se zrodí pevné spojenectví, které nabídne světu vůbec první chuť abstraktního expresionismu. Spolu s Alexejem Jawlenskym, Franzem Marcem a dalšími členy uskupení Der Blaue Reiter (Modrý jezdec) stvořili Münterová a Kandinskij převratný a nový umělecký styl. Potěšení z této opojné doby jim však dlouho nevydrží, protože přichází první světová válka a odloučení. Zásadní zkouška však pro Ellu přichází o něco později v období nacistického útlaku, který všechny modernisty zařadí do zavrhované kategorie „zvrhlého umění“. Těžké časy prověří Ellino odhodlání, její hodnoty i oddanost umění a lásce. Život Gabriele Münterové je příběhem odvahy tváří v tvář osobní a historické krizi. Ella & Kandinský je její příběh.
Mary Basson Pořadí knih
Mary “Peetie” Bassonová se věnuje umění a historii umění s hlubokým zájmem o německý expresionismus. Její práce se zaměřuje na pochopení hloubky a intelektuální energie umělců, jako je Gabriele Münterová, a snaží se oživit jejich odkaz pro současné publikum. Bassonová se snaží propojit minulé umělecké hnutí s moderními diváky prostřednictvím pečlivého výzkumu a osobního zkoumání uměleckých míst.


- 2017
- 2003
Literature, Art, History: Studies on Classical Antiquity and Tradition
In Honour of W. J. Henderson
- 353 stránek
- 13 hodin čtení
In this volume thirty new studies have been specially commissioned from scholars in seven countries to treat key texts and cultural phenomena from the Homeric age to the medieval period. A wide variety of critical approaches are employed to challenge orthodoxies and to present fresh perspectives on the literature, art and history of classical antiquity, late antiquity and the middle ages. Attractive features of the volume include the treatment of newly emerging areas of inquiry in addition to canonical texts and the representation of views of established international scholars at the forefront of the discipline. A recurrent motif of the volume emerges in the interpretive benefits of combining philological acumen with theoretical and intertextual considerations. This accessible and provocative book will be of interest to classicists, historians, art historians, students of comparative literature, and anyone concerned with the immense cultural legacy of classical Mediterranean civilisation. Greek and Latin quotations are accompanied by translations throughout.