Knihobot

Mariana Machová

    Mariana Machová
    Peppa Pig: Ovocný den - Moje první knížka příběhů, úkolů a samolepek
    Všechno jednou pomine
    Devadesát dnů za železnou oponou
    Konec hry
    Evaristo Carriego. Diskuse
    Ars poetica
    • Jde o cyklus šesti přednášek v angličtině, které J. L. Borges přednesl na Harvardově univerzitě v letech 1967–1968. Nahrávky těchto přednášek byly teprve nedávno objeveny, přepsány a publikovány. Společným tématem je poezie – podstata poezie, metafora, epická poezie, otázka překladu poezie, problém významu v poezii a vlastní Borgesovo „básnické krédo“. Borges nevytváří ucelenou teorii, jeho přístup není vědecký, nýbrž osobní, vycházející z osobního zážitku básníka a čtenáře. Intimním tónem hovoří o svých oblíbených autorech a verších. Všemi přednáškami prostupuje obrovská Borgesova sečtělost a hluboká láska k poezii.

      Ars poetica
    • Evaristo Carriego. Diskuse

      • 339 stránek
      • 12 hodin čtení
      3,9(7)Ohodnotit

      Čtvrtý svazek Borgesových spisů zahrnuje dvě sbírky raných esejů z třicátých let 20. století. Texty knihy Evaristo Carriego jsou věnovány ryze argentinským tématům, zejména starému Buenos Aires a jeho předměstí s poetikou tanga, soubojů na nože a jezdců, kteří mizí v pampě. Sbírka Diskuse pak přináší další základní témata Borgesova díla, mezi něž patří úvahy o čase a nekonečnu, ale především o knihách a literatuře.

      Evaristo Carriego. Diskuse
    • Česky dosud nepublikovaný soubor podivuhodných povídek veliké postavy světové prózy, autora veleúspěšné knihy Nebe, peklo, ráj. Hra na život a na smrt, na pravdu literatury a fikci reality.

      Konec hry
    • Málokdo ví, že se v 50. letech 20. století objevil García Márquez – tehdy nepříliš známý mladý novinář – v komunistickém Československu… Byl původně pozván do Sovětského svazu na Světový festival mládeže, ale podařilo se mu tuhle „cestu na Východ“ rozšířit o návštěvu východního Německa, Polska, Maďarska a ČSSR. Tyto cestopisné eseje, v nichž Márquez vystupuje jako velice přesný a originální pozorovatel, vycházejí česky poprvé.

      Devadesát dnů za železnou oponou
    • Všechno jednou pomine

      • 160 stránek
      • 6 hodin čtení
      3,1(25)Ohodnotit

      Čtyřicetiletá Blanka právě pohřbila matku a jako by s ní přišla i o rozum. V rozpálené Barceloně nemůže ve svém zármutku ani dýchat a útočiště hledá v přímořském městečku Cadaqués, kde v dětství trávila s mámou prázdniny. Na důvěrně známých místech se melancholie se střídá s vášnivostí, vzpomínky s obavami o budoucnost. A pod zdánlivou lehkostí letních dní se skrývá nebývale otevřená úvaha o lásce, sexu, manželství, přátelství a rodičovství.

      Všechno jednou pomine
    • Místa mezi místy

      • 120 stránek
      • 5 hodin čtení

      Kniha Místa mezi místy. Pomezí americké poezie se věnuje tématu setkání s druhým a prostoru hranice a pomezí v moderní americké poezii. Studuje díla básníků, v jejichž díle se objevuje motiv hranice mezi „já“ a „druhým“ jako prostoru pro setkání, dialog a interakci. Navzdory tradiční představě o lyrice jako sebestředném žánru, jemuž dominuje subjekt, je pro dílo těchto autorů příznačný odvrat od vlastního já a otevřenost vůči druhému (zvířeti, krajině, člověku), který je vnímán jako nezávislý a do velké míry neuchopitelný. Kniha se soustředí na tři výrazné básnické osobnosti: přední představitelku modernistického hnutí Marianne Mooreovou (1887–1972), mezi jejíž oblíbené náměty patří pozorování podivných zvířat, o generaci mladší americkou básnířku Elizabeth Bishopovou (1911–1979), která v řadě svých básní tematizuje hraniční prostor pobřeží, a ve Spojených státech žijícího anglického básníka Thoma Gunna (1926–2004), jenž zkoumá možnost a nemožnost intimního setkání s druhým člověkem. Na základě podrobných rozborů konkrétních básnických textů autorka nastiňuje typ poetiky, jenž podle ní představuje jednu z klíčových linií americké poezie 20. století.

      Místa mezi místy
    • In this volume, fifteen scholars and poets, from Austria, Britain, Czechia, France, Germany, Ireland, Lithuania, and Russia, explore the topic of things and objects in poetry written in a number of different languages and in different eras. The book begins with ancient poetry, then moves on to demonstrate the significance of objects in the Chinese poetic tradition. From there, the focus shifts to things and objects in the poetry of the twentieth and the twenty-first century, examining the work of Czech, Polish, and Russian poets alongside other key figures such as Rilke, Francis Ponge, William Carlos Williams, and Paul Muldoon. Along the way, the reader gets an introduction to key terms and phrases that have been associated with things in the course of poetic history, such as ekphrasis, objective lyricism, and hyperobjects.

      Things in Poems