Knihobot

Maxim Biller

    25. srpen 1960
    Maxim Biller
    Mama Oděsa
    Obyčejné lásky
    Země otců a zrádců
    Až budu bohatý a mrtvý
    Šest kufrů
    Židovský blues
    • Židovský blues

      • 168 stránek
      • 6 hodin čtení
      3,9(94)Ohodnotit

      Narodil se v Praze, v deseti letech emigroval do Německa a v sedmnácti začal studovat Němce – jejich kulturu, ženy a chyby. Autobiografická kniha vypráví tragikomický příběh Žida, který se stává spisovatelem v zemi, kde už Židé neměli žít. Příběh zobrazuje mladého umělce, který hledá své místo v životě a ironicky se vyrovnává s tím, že by neměl trvat na své identitě. Jakmile začne psát, nic ho nezastaví. Maxim Biller, jeden z nejprovokativnějších autorů německé literatury, se narodil v roce 1960 v rusko-židovské rodině. Po emigraci s rodiči do Hamburku a studiu literatury na univerzitách v Hamburku a Mnichově začal publikovat kritické a ironické sloupky v prestižních periodikách. V roce 1990 vydal povídkový soubor, který ho zařadil mezi respektované prozaiky. Jeho román Esra byl kontroverzní a zakázaný, zatímco jeho kniha Použitý Žid získala fantastické přijetí. Další pozornost vzbudila novela V hlavě Bruna Schulze. V nakladatelství Labyrint vyšla také jeho díla Obyčejné lásky a Země otců a zrádců.

      Židovský blues
    • Šest kufrů

      • 168 stránek
      • 6 hodin čtení
      3,6(23)Ohodnotit

      Každá rodina má svá tajemství, mnohdy tíživá, a dobrat se pravdy je často složité. Zvláště když má být objasněna smrt rodinného příslušníka. Své o tom ví také rusko-židovská rodina, jejíž jednotliví členové postupně emigrovali na Západ, z Moskvy přes Prahu do Hamburku a Curychu. V novém románu se ze šesti úhlů pohledu vypráví příběh velké zrady. Obětí je vypravěčův dědeček, kterého na základě záhadného udání popravili sovětští komunisté. A podezřelým z udavačství je někdo z příbuzenstva. Jenže kdo? V bezmála detektivním pátrání mají své místo tajné složky KGB i STB, sexem posedlí kulturní aparátčíci a jejich intriky, osobnosti české kultury i rozvrácené milostné vztahy. Zároveň je to ale také příběh o životě tady a teď, o našem moderním, rozpolceném světě, v němž skoro nikdo není doma tam, kde se narodil a vyrostl. „Ten román je jako krásný vybroušený diamant.“ Robert Menasse Edicni

      Šest kufrů
    • Sbírka povídek a próz vypráví o Židech žijících v současném Německu, kde hledají svou novou identitu a existenci. Tato kniha je debutem M. Billera pocházejícího z židovské rodiny, která se z bývalého Sovětského svazu přestěhovala do Československa. Maxim se díky tomu narodil v Praze a zde žil až do r. 1970, kdy s rodiči přesídlil do západ Německa, ale vazby s českou kulturou stále udržuje. Ve svých povídkách se snaží vypořádat se svým židovským osudem, nechce se upínat k historii Židů v období 2. světové války, ale zajímá ho hlavně soužití dnešních Židů s Němci a jejich vztahy. O tom všem Biller píše svým specifickým stylem, v němž se prolínají jeho autobiografické vzpomínky s fiktivní prózou a mystifikacemi.

      Až budu bohatý a mrtvý
    • Země otců a zrádců

      • 312 stránek
      • 11 hodin čtení
      3,1(13)Ohodnotit

      Sbírka povídek, kterou lze číst i jako román. Šestnáct příběhů, v nichž se jako v kaleidoskopu odráží celé 20. století: dětství v ruské vesnici v roce 1941, trpký romantický duel v poválečné Praze, literární detektivní příběh v Mnichově 90. let… Ve strhujícím rytmu se setkáváme se zmatenými vědci, odpadlými komunisty, drzými holkami, melancholickými matkami i brutálními zločinci nebo ulhanými spisovateli. Země otců a zrádců je úchvatná kniha o lidech, kteří umanutě hledají odpověď na otázku: Jak se děs minulosti zmocňuje dnešního člověka.

      Země otců a zrádců
    • Berlín, Mnichov, Frankfurt, Hamburk, Praha, Lublaň, Jeruzalém, Tel Aviv, Paříž a New York - města na třech kontinentech jsou dějištěm krátkých, brilantních povídek. Jejich protagonisté jsou muži a ženy, jež spojuje touha po lásce. Míjejí se, rozcházejí, žijí spolu a někdy se znovu potkávají. Nesentimentální, jiskřivé, vtipné příběhy o vztazích dnešních třicátníků a čtyřicátníků různého původu a rozmanité osobní historie s překvapivými dějovými zvraty. Dvacet sedm povídek z dnešních dnů populárního německého spisovatele, který se narodil v Praze. Z německého originálu Liebe heute přeložila Jana Zoubková

      Obyčejné lásky
    • Mama Oděsa

      • 176 stránek
      • 7 hodin čtení

      Mnohovrstevnatý příběh, v jehož centru stojí mladý spisovatel Miša, zachycuje pohnuté osudy jedné židovské rodiny, která se v sedmdesátých letech 20. století přestěhovala z Oděsy do Hamburku. Román umně propojuje různé časové roviny: Oděsu za druhé světové války včetně masakru oděských Židů v roce 1941, pozdně stalinské období, emigraci do Německa a vypravěčovu současnost, v níž se odráží zejména matčin stesk po rodné zemi. Čtenáři se díky tomu otevírá možnost nejen poznávat rodinnou historii, ale zároveň sledovat skrytou intimní zpověď o vztahu mezi matkou a synem. Vzpomínky na minulost protínají matčiny povídky, v nichž sama reflektuje své dětství. Kniha tak vypráví i o literatuře samé, o její schopnosti uchovávat a přetvářet minulost. Sám název románu odkazuje na na tradiční ukrajinsko-židovskou píseň, populární zejména v emigranských kruzích.

      Mama Oděsa
    • Featuring essays by Myla Goldberg, Helen Epstein, Jan Morris, and Francine Prose, "Travelers' Tales Prague" collects over 20 stories from the city that inspired compositions from Mozart and novels from Kafka. The pieces in this book are both a charming enticement for prospective travelers and a welcome companion for those already there.

      Prague and the Czech Republic: True stories
    • Wer nichts glaubt, schreibt. Essays über Deutschland und die Literatur

      Biller, Maxim – Literatur verstehen; das geschriebene Wort; Theorien; Erläuterungen – 19672

      • 272 stránek
      • 10 hodin čtení
      4,1(22)Ohodnotit

      Maxim Billers Werk ist eine umfassende Suche nach Wahrheit, die das Unvereinbare vereint und Schmerz in Erkenntnis verwandelt. Seine Essays zeigen die literarische Tiefe der Gattung und deren Überlegenheit in der Wahrheitsfindung gegenüber Wissenschaft und Journalismus. Der Band versammelt bedeutende Texte, die sich mit deutscher, jüdischer und amerikanischer Literatur sowie mit Gesellschaft, Politik und Geschichte befassen.

      Wer nichts glaubt, schreibt. Essays über Deutschland und die Literatur
    • Deutschbuch

      • 333 stránek
      • 12 hodin čtení
      4,0(12)Ohodnotit

      Schweigen über Deutschland? Ja, bitte! möchte man rufen, wenn man an rechte Schläger und linke Holocaust-Anbeter, an Harald Schmidts Schwulenwitze, an Ulrike Meinhofs stetig wachsende Popularität oder bloß an die alltägliche Rempelei in der U-Bahn und die sonstige notorische Unhöflichkeit in unserem Land denkt. Deutschland ist nicht nur für seine Nachbarn, sondern auch für viele seiner eigenen Bürger eine einzige Peinlichkeit - besonders seit 1990, seit es von den Alliierten in die politische und kulturelle Unabhängigkeit entlassen wurde. Deshalb muß man einem Kritiker dankbar sein, der diesem Land beharrlich den Spiegel vorhält. Maxim Biller, der leidenschaftliche Kosmopolit, der vor keiner Polemik zurückschreckt, zeigt im „Deutschbuch“, daß Kritik immer aus Zuneigung und Anteilnahme erwächst. Seine Reportagen und Kolumnen, die von unseren kleinen und großen Dummheiten der vergangenen Dekade handeln, erzählen zugleich die Geschichte ihres Autors, der als Zehnjähriger nach Deutschland gekommen ist und hier seitdem heimisch zu werden versucht. Seine Geschichte ist die Geschichte einer schwierigen Liebe, aber einer mit Happy End.

      Deutschbuch
    • Die Welt der russisch-jüdischen Familie aus Hamburg, um die es in Maxim Billers neuem Roman »Mama Odessa« geht, ist voller Geheimnisse, Verrat und Literatur. Wir lesen aber auch ein kluges, schönes und wahrhaftiges Buch über einen Sohn und eine Mutter, beide Schriftsteller, die sich lieben, wegen des Schreibens immer wieder verraten – und einander trotzdem nie verlieren. Mit beeindruckender Leichtigkeit spannt Maxim Biller einen Bogen vom Odessa des Zweiten Weltkriegs über die spätstalinistische Zeit bis in die Gegenwart. Alles hängt bei der Familie Grinbaum miteinander zusammen: das Nazi-Massaker an den Juden von Odessa 1941, dem der Großvater wie durch ein Wunder entkommt, ein KGB-Giftanschlag, der dem Vater des Erzählers gilt und die Ehefrau trifft, die zionistischen Träumereien des Vaters, der am Ende mit seiner Familie im Hamburger Grindelviertel strandet, wo nichts mehr an die jüdische Vergangenheit des Stadtteils erinnert – und wo er aufhört seine Frau zu lieben, um sie wegen einer Deutschen zu verlassen. Dennoch scheint ständig ein schönes, helles Licht durch die Zeilen dieses oft tieftraurigen, außergewöhnlichen Buchs. »Mama Odessa« ist ein literarisches Meisterstück von größter Präzision und poetischer Kraft, wie es auf Deutsch nur selten gelingt.

      Mama Odessa