Tak trochu jiný venkovský román. Tormod Blystad s manželkou Siv a dětmi Alfem a Helenou vedou vcelku spokojený život na norském venkově. Jenže každé rodině k úplnosti něco schází. K Blystadovým tak nejprve přibude Střela, fena norského losího psa, která prázdné místo zacelí. Když ale beze stopy zmizí, Tormod je zdrcený a hledá útočiště ve své dílně. V hnětacím robotu smísí červený jíl s umělým hnojivem, a tím probudí k?životu síly, jejichž působení bude mít nedozírné následky.Je nás pět je vtipný a originální román, který v sobě snoubí realistické vyprávění s nadpřirozenými prvky, mytologickými odkazy a mírně hororovou atmosférou.
Matias Faldbakken Knihy
Matias Faldbakken is a Norwegian artist and writer whose work delves into the intersection of art and literature. He employs a distinctive approach to language and form, often exploring unconventional themes and structures. Faldbakken's writing challenges traditional narrative boundaries, inviting readers to engage with complex ideas through his unique perspective.







Restaurant The Hills
- 216 stránek
- 8 hodin čtení
Román vypráví číšník fiktivní kavárny v Oslu, již kdysi založil Angličan Hill. Číšník je postava záhadná, nedozvíme se o něm nic, ani jeho jméno, jen to, že, jak sám na sebe prozradí, je hypersenzitivní. Svým profesionálním okem pozoruje hosty a kolegy, uvažuje o nich a mnohé se dozvídá. Jeho vyprávění je ironickým a lehce misantropickým obrazem několika dekadentních kavárenských dnů. Autorův styl je stejně vytříbený, jako jsou hosté restaurace. Hosté hrají své hry, číšník zesměšňuje jejich bohémství a snobství, avšak nezastírá, že i on je zčásti snob a svým způsobem je obdivuje. Ovšem snaha o udržení evropské kavárenské tradice vyžaduje v přímočaré a nekomplikované skandinávské kultuře všedního dne značné úsilí.
For this publication, novelist and artist Matias Faldbakken (born 1973) went into the log of his various hard drives and extracted parts of his Google search histories. His search phrases, reproduced here chronologically, were mostly oriented around image searches, and therefore illustrate the verbal foundations of Faldbakken's art. This volume occupies a space in between the artist's visual and textual production, thus resembling a form of concrete poetry.
Una sátira contemporánea. Una inteligente e irónica comedia (anti)costumbrista. En el transcurso del rodaje de una película de porno duro, dos de sus actores masculinos rompen una de las reglas más importantes y básicas de la pornografía: nunca introducir en una escena heterosexual un acto homosexual entre hombres. Tiptop y Casco han infringido esa norma y ahora temen el castigo de la compañía para la que trabajan, Desirevolution, muy estricta con la normativa interna. A raíz de esta grave infracción, estalla una serie de situaciones descabelladas y desconcertantes que convierten Cocka Hola Company en una crítica feroz y divertida de la sociedad del bienestar y los valores que la sustentan. Aprovechándose de la inherente hipocresía y de la doble moral de la mayor parte de la población, los dueños de Desirevolution y su grupo de inadaptados sociales quieren llevar a cabo una conjunto de hilarantes y reveladoras «acciones filosóficas» en contra de las normas de las clases medias (acciones subvencionadas por su boyante industria pornográfica clandestina) con unos lemas tan incisivos como ciertos: -La vida no tiene sentido y es dolorosa. -El hombre es un animal egoísta. -Toda autoridad se fundamenta sobre falsas premisas. -La única estrategia honesta para afrontar la vida es el principio del placer.
Macht und Rebel
Roman
Eine gnadenlose Attacke gegen die vorherrschende Konsensgesellschaft Norwegens Skandalautor von „The Cocka Hola Company“ legt nach. Frech und provokativ treibt er in seinem zweiten Roman das Spiel mit den Grenzüberschreitungen weiter und karikiert mit bitterbösem Humor die pervertierte Welt des Konsums.
Im letzten Teil der skandinavischen Misanthropie vollendet Matias Faldbakken das Bild einer Gesellschaft, in der Realität und Illusion, Sex und Liebe, Individualität und Massenkonsum nicht mehr zu unterscheiden sind. Im Mittelpunkt von Unfun stehen Lucy, afrikanisch-skandinavische Anarchistin, und ihr Ex-Mann Slaktus, Fitnessfanatiker und Gewaltintellektueller. Zusammen mit ihren hyperaktiven Zwillingssöhnen - deren ätzendes Lachen jede Moral untergräbt -, ist die einstige Familie in ein neues Projekt von Slaktus eingebunden: der Entwickung des Online-Slasher- Games Deathbox. Dieses ist nicht nur von Horrorfilmen aus den 70er Jahren inspiriert, sondern auch von Joseph Conrads Klassiker Herz der Finsternis. Das Spiel bildet den Hintergrund für ein groteskes Familiendrama. Lucy ist Opfer und Heldin zugleich, und sie hat nichts mehr zu verlieren. Der dritte Teil des großen Gesellschaftspornos Mit den aufsehenerregenden Konzeptromanen The Cocka Hola Company und Macht und Rebel avancierte Matias Faldbakken zum Kultautor, der allein in Deutschland bislang über 50.000 Leser erreicht hat. Jetzt folgt der Showdown: Unfun erzählt aus der Sicht der anarchischen Frau Lucy von den letzten Tagen einer Gruppe von Menschen, die man früher einmal Familie genannt hat.
Gerhard Richter
Landschaft
Armes Ding
Roman
In »Armes Ding« von Matias Faldbakken entdeckt der einsame Waisenjunge Oskar ein verwahrlostes Kind im Wald und bringt es mit nach Hause. Unter seiner Obhut verwandelt sich das Kind in eine junge Frau, die das Leben auf dem Hof von Aud und Olav Blum durcheinanderbringt. Ein fantasievoller Bildungsroman mit einer Mischung aus Inbrunst und Ironie.